هزینه های فروش ، عمومی و اداری

هزینه های فروش

هزینه های فروش، عمومی و اداری چیست؟

طبقه بندی هزینه های فروش، عمومی و اداری در صورت سود و زیان یک شرکت شامل کلیه هزینه های عمومی و اداری  و همچنین هزینه های فروش مستقیم و غیرمستقیم شرکت می شود.

در واقع، این آیتم شامل تقریباً تمام هزینه‌های تجاری است که مستقیماً به ساخت یک محصول یا انجام خدمات مربوط نمی‌شود.  شامل هزینه های مدیریت شرکت و هزینه های ارائه محصولات یا خدمات آن است.

اقلام کلیدی
– هزینه های فروش، عمومی و اداری در قسمت هزینه های صورت سود و زیان شرکت لحاظ می شود.
– هزینه های فروش، عمومی و اداری به محصول خاصی اختصاص داده نمی شود و بنابراین در بهای تمام شده کالای فروخته شده  لحاظ نمی شود.
– هزینه های فروش، عمومی و اداری در عملیات روزانه تجاری انجام می شود.
– مدیران معمولاً SG&A را برای کاهش هزینه ها هدف قرار می دهند زیرا آنها مستقیماً بر محصول یا خدمات تأثیر نمی گذارند.

درک هزینه های فروش، عمومی و اداری 
تقریباً همه چیزهایی را که در دسته بهای تمام شده کالاهای فروخته شده  پوشش داده نمی شود، پوشش می دهد. برخی از هزینه های عمده عبارتند از:

– حقوق پرداختی به کارکنان بخشهای حسابداری، فناوری اطلاعات، بازاریابی و منابع انسانی
– هزینه های کمیسیون، تبلیغات و مواد تبلیغاتی
– اجاره، تاسیسات، تجهیزات اداری و لوازمی که برای ساخت استفاده نمی شود

هزینه هایی که در هزینه های فروش ، عمومی و اداری  لحاظ نشده اند عبارتند از:

– هزینه های ساخت مانند مواد و نیروی کار
– پرداخت بهره
– هزینه های تحقیق و توسعه

نحوه فهرست کردن هزینه های فروش ، عمومی و اداری و بهای تمام شده
در صورت سود و زیان، بهای تمام شده از رقم درآمد خالص کسر می شود تا حاشیه ناخالص تعیین شود.

بیشتر بخوانید  آیا با استانداردها و اصول حسابداری و معنی و اهمیت آنها آشنا هستید؟

هزینه های فروش ، عمومی و اداری و هر گونه هزینه دیگر در زیر حاشیه ناخالص فهرست شده است.

وقتی این هزینه ها از حاشیه ناخالص کسر شود، نتیجه آن درآمد خالص است.

هزینه بهره یکی از هزینه های قابل توجهی است که در هزینه های فروش ، عمومی و اداری لحاظ نشده است. این خط خود را در صورت سود و زیان دارد. هزینه های تحقیق و توسعه نیز از هزینه های فروش ، عمومی و اداری مستثنی شده است.

نکته: هزینه های فروش ، عمومی و اداری به عنوان درصدی از درآمد عموماً برای مشاغل بهداشتی و مخابراتی زیاد است اما برای املاک و مستغلات و انرژی نسبتاً کم است.

 

هزینه های فروش مستقیم و غیر مستقیم
هزینه های فروش را می توان به هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد.

هزینه های فروش مستقیم تنها زمانی متحمل می شوند که محصول فروخته شود. آنها شامل لوازم حمل و نقل، هزینه های تحویل، و کمیسیون فروش هستند.

هزینه های فروش غیرمستقیم در طول فرآیند تولید و پس از اتمام محصول رخ می دهد. به عنوان مثال می توان به تبلیغات و بازاریابی، قبوض تلفن، هزینه های سفر و حقوق پرسنل فروش اشاره کرد.

هزینه های فروش ، عمومی و اداری و بهای تمام شده
بهای تمام شده سربار شرکت است. آنها در عملیات روزانه یک کسب و کار رخ می دهند و ممکن است مستقیماً به هیچ کارکرد یا بخش خاصی در شرکت مرتبط نباشند.

آنها هزینه های ثابتی هستند که شامل اجاره یا رهن ساختمان ها، خدمات آب و برق و بیمه می شود. بهای تمام شده  همچنین شامل حقوق پرسنل در بخش های خاصی می شود که مستقیماً به فروش یا تولید مرتبط نیستند.

نقش هزینه های فروش ، عمومی و اداری 
هزینه های فروش ، عمومی و اداری نقش کلیدی در سودآوری شرکت و محاسبه نقطه سربه سر آن دارد. این نقطه ای است که در آن درآمد ایجاد شده شرکت و هزینه های انجام شده آن یکسان است.

بیشتر بخوانید  آیا برای کسب و کار خدمات چرخه حسابداری مهم است ؟

همچنین یکی از آسان‌ترین مکان‌هایی است که مدیریت هنگام تلاش برای افزایش سودآوری به آن نگاه می‌کند. کاهش هزینه های عملیاتی، مانند حقوق پرسنل غیر فروش، معمولاً بدون ایجاد اختلال در فرآیندهای تولید یا فروش انجام می شود.

هزینه های فروش ، عمومی و اداری همچنین یکی از اولین جاهایی است که مدیران هنگام کاهش تعدیل کار پس از ادغام یا ادغام به آن توجه می کنند. این امر آن را به یک هدف آسان برای یک تیم مدیریتی تبدیل می کند که به دنبال افزایش سریع سود است.

هزینه های فروش، عمومی و اداری  شامل چه چیزهایی می شود و چه چیزهایی را شامل نمی شود؟
هزینه های فروش ، عمومی و اداری تقریباً هر هزینه تجاری را شامل می شود که در بهای تمام شده کالای فروخته شده  لحاظ نشده است.

حسابداران، متخصصان بازاریابی و مهندسین نرم افزار که کسب و کار را در حال اجرا نگه می دارند، و تمام فضای اداری، لوازم و خدماتی که استفاده می کنند، هزینه های فروش ، عمومی و اداری هستند.
مواد اولیه ای که وارد محصول می شود و حقوق افرادی که آن را می سازند بهای تمام شده کالای فروخته شده است.
هزینه های فروش چیست؟
هزینه های فروش شامل هزینه های غیرمستقیم و مستقیم تجاری می شود.

هزینه های فروش غیرمستقیم شامل هزینه های تبلیغات و بازاریابی، قبوض تلفن و هزینه سفر شرکت و حقوق پرسنل فروش آن می باشد. چنین هزینه هایی در طول فرآیند تولید و حتی پس از اتمام محصول رخ می دهد.
هزینه های فروش مستقیم تنها در هنگام فروش کالا انجام می شود و مربوط به انجام سفارشات می باشد. آنها شامل هزینه های حمل و نقل و لوازم حمل و نقل، هزینه های تحویل، و پرداخت کمیسیون فروش است.

بیشتر بخوانید  ارزش منصفانه در تأمین اعتبار

هزینه های عمومی و اداری و بهای تمام شده چیست؟
این هزینه ها ممکن است هزینه های سربار نامیده شود. یک کسب و کار هزینه های زیادی دارد که مستقیماً به ساخت یا فروش یک محصول مربوط نمی شود. اجاره دفتر، خدمات آب و برق و بیمه همه هزینه های انجام تجارت هستند. بخش هایی مانند منابع انسانی و فناوری اطلاعات از کسب و کار حمایت می کنند اما نقش مستقیمی در تولید محصول ندارند.

چگونه هزینه های فروش ، عمومی و اداری می تواند برای یک مدیر تجاری مفید باشد؟
هزینه های فروش ، عمومی و اداری هم برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است و هم در برابر کاهش هزینه ها آسیب پذیر است.

کاهش بهای تمام شده کالای فروخته شده  بدون آسیب رساندن به کیفیت محصول می تواند دشوار باشد. کاهش هزینه های عملیاتی می تواند آسیب کمتری به کسب و کار اصلی وارد کند.

هزینه های فروش ، عمومی و اداری معمولاً پس از ادغام یا اکتساب شرکت کاهش می یابد که امکان کاهش تعدیل کار را فراهم می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به نکاتی درباره  هزینه های فروش ، عمومی و اداری و بهای تمام شده کالای فروخته شده را توضیح دهیم. با به انتها رسیدن این مطلب، شما بینندگان عزیز می توانید برای مشاهده و خواندن دیگر مقالات در این زمینه به صفحه مقالات مراجعه کنید. و همچنین  در ادامه مطالب بعدی بیشتر درباره موضوعات خاص مشاغل و مطالب مرتبط با حسابداری صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.