اینتاکد : اطلاعیه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

اینتاکد : اطلاعیه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی

اینتاکد – اطلاعیه جدید سازمان امور مالیات

اینتا کد چیست ؟

اینتاکد روشی برای طبقه بندی فعالیت های اقتصادی می باشد. در این روش اداره مالیات فعالیت ها را به سه دسته: تقسیم بندی می کند. سپس این دسته ها به زیردسته هایی مانند: تولید انواع حبوبات کشاورزی، خدمات هتل، بازرگانی انواع برنج وارداتی و …می باشد.

مخفف اینتاکد

در تعریف مالیات آمده است که افراد جامعه برای بهره بردن از امکانات اجتماعی یک کشور و استفاده از منابع آن ملزم به پرداخت هزینه (مالیات) هستند. اینتاکد یا کد مالیاتی نیز در زبان فارسی معادل عبارت  International standard industrial classification است. با داشتن اینتاکد دقت و سرعت امور مالیاتی در تولید، بازرگانی و خدمات شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

سازمان امور مالیاتی اطلاعیه به منظور آگاهی‌دهی به تمامی مودیان و عموم صاحبان مشاغل محترم جهت اطلاع در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی درج شده است.

یکی از مهمترین تغییراتی که سازمان امور مالیاتی در پیش گرفته است، بهبود و ساده‌تر شدن فرایند ارسال اظهارنامه مالیاتی است. با بهره‌گیری از فناوری نوین، اکنون اظهارنامه مالیاتی را می‌توان به‌صورت الکترونیکی ارسال کرده و همچنین پرداخت مالیات را آنلاین انجام داد. این اقدام باعث سهولت و سرعت بیشتر در فرایند مالیاتی می‌شود و نیاز به حضور حضور فیزیکی در دفاتر سازمان امور مالیاتی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، سازمان امور مالیاتی به تلاش خود ادامه می‌دهد تا از طریق ارائه راهنمایی‌های دقیق و قابل فهم، مشتریان را در فرآیند تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی همراهی نماید. این راهنماها شامل راهنمایی‌های عملی، نمونه‌های تکمیل شده اظهارنامه و توضیحاتی درباره مقررات جدید مالیاتی است. هدف اصلی سازمان امور مالیاتی از ارائه این راهنماها، اطمینان حاصل کردن از ارسال درست و به موقع اظهارنامه مالیاتی توسط تمامی مشتریان محترم می‌باشد.

بیشتر بخوانید  مالیات کارتخوان در ایران:محاسبه و پرداخت مالیات برای فروشندگان

تا پایان موعد ارسال اظهارنامه الکترونیک، امکان تغییرات اینتاکد(ویرایش و حذف) توسط مودیان برای ثبت نام های اشخاص حقیقی وجود نداشته و تنها امکان ثبت اینتاکد برای مودی فراهم است. در صورت نیاز به اعمال تغییرات می بایست به اداره مالیاتی مربوطه مراجعه نمایید.

آموزش نحوه ویرایش اینتاکد درگاه ملی سازمان مالیاتی

دفترچه ضرایب مالیاتی سال ۱۴۰۰

دفترچه ضرایب مالیاتی
نسبت سود فعالیت های
تولیدی ۱۴۰۰اینتاکد

دفترچه ضرایب مالیاتی
نسبت سود فعالیت های
خدماتی ۱۴۰۰اینتاکد

دفترچه ضرایب مالیاتی
نسبت سود فعالیت های
بازرگانی ۱۴۰۰اینتاکد


دیدگاهتان را بنویسید