انواع سرمایه گذاری در حسابداری

انواع سرمایه گذاری در حسابداری

انواع سرمایه گذاری در حسابداری

فاکتورهای سرمایه گذاری در حسابدرای

انواع سرمایه گذاری در حسابداری عاملی، استراتژی‌ای است که اوراق بهادار را بر اساس ویژگی‌هایی انتخاب می‌کند که با بازدهی بالاتر مرتبط هستند.
دو نوع عامل اصلی وجود دارد که باعث بازده سهام، اوراق قرضه و عوامل دیگر شده است: عوامل کلان اقتصادی و عوامل سبک.
اولی خطرات گسترده ای را در بین طبقات دارایی در بر می گیرد در حالی که
دومی با هدف توضیح بازده و خطرات در طبقات دارایی است.

برخی از عوامل رایج اقتصاد کلان عبارتند از:
نرخ تورم. رشد تولید ناخالص ملی؛ و نرخ بیکاری عوامل اقتصاد خرد عبارتند از: اعتبار یک شرکت. نقدینگی سهم آن؛ و نوسانات قیمت سهام عوامل سبک شامل رشد در برابر سهام ارزش است. ارزش بازار؛ و بخش صنعت

عوامل موثر بر سرمایه گذاری

– سرمایه گذاری عاملی از عوامل متعددی از جمله کلان اقتصادی و همچنین بنیادی و آماری برای تحلیل و توضیح قیمت دارایی ها و ایجاد استراتژی سرمایه گذاری استفاده می شود.
– عواملی که توسط سرمایه گذاران شناسایی شده اند عبارتند از: رشد در مقابل ارزش. ارزش بازار؛ رتبه اعتباری؛ و نوسانات قیمت سهام – در میان چندین مورد دیگر.
– بتا هوشمند یک برنامه رایج از استراتژی سرمایه گذاری است.

مبانی درک عامل سرمایه گذاری

سرمایه گذاری عاملی، از دیدگاه نظری، برای افزایش تنوع، ایجاد بازده بالاتر از بازار و مدیریت ریسک طراحی شده است. تنوع سبد سهام مدت‌هاست که یک تاکتیک ایمنی محبوب بوده است، اما اگر اوراق بهادار انتخابی همگام با بازار گسترده‌تر حرکت کنند، دستاوردهای تنوع از بین می‌رود.
به عنوان مثال، یک سرمایه گذار ممکن است ترکیبی از سهام و اوراق قرضه را انتخاب کند که در صورت ایجاد شرایط خاص بازار، ارزش آنها کاهش می یابد. خبر خوب این است که سرمایه‌گذاری عاملی می‌تواند ریسک‌های بالقوه را با هدف قرار دادن محرک‌های بازده گسترده، پایدار و طولانی مدت جبران کند.

بیشتر بخوانید  ارزش افزوده سهامداران

از آنجایی که تخصیص سبد سنتی، مانند ۶۰ درصد سهام و ۴۰ درصد اوراق قرضه، نسبتاً آسان است، با توجه به تعداد عواملی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، سرمایه‌گذاری عاملی می‌تواند بسیار زیاد به نظر برسد. به جای نگاه کردن به ویژگی‌های پیچیده، مانند شتاب، مبتدیان برای سرمایه‌گذاری فاکتور می‌توانند روی عناصر ساده‌تری مانند سبک (رشد در مقابل ارزش)، اندازه (کلید بزرگ در مقابل سقف کوچک)، و ریسک (بتا) تمرکز کنند. این ویژگی‌ها به راحتی برای اکثر اوراق بهادار در دسترس هستند و در وب‌سایت‌های تحقیقاتی رایج سهام فهرست شده‌اند.

مبانی سرمایه گذاری عاملی انواع سرمایه گذاری در حسابداری

ارزش
هدف ارزش گرفتن بازده اضافی از سهامی است که قیمت های پایینی نسبت به ارزش بنیادی خود دارند. این معمولاً بر اساس قیمت به دفتر، قیمت به درآمد، سود سهام و جریان نقدی آزاد ردیابی می شود.

اندازه
از لحاظ تاریخی، پرتفوی‌هایی که از سهام با سرمایه کوچک تشکیل شده‌اند، بازدهی بیشتری نسبت به پرتفوی‌هایی با سهام با سرمایه‌ی بزرگ نشان می‌دهند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با نگاه کردن به ارزش بازار سهام، اندازه را به دست آورند.

تکانه
سهامی که در گذشته عملکرد بهتری داشته اند، در آینده بازدهی قوی نشان می دهند. استراتژی حرکت مبتنی بر بازده نسبی از سه ماه تا یک بازه زمانی یک ساله است.

کیفیت
کیفیت با بدهی کم، درآمد پایدار، رشد دارایی ثابت و حاکمیت شرکتی قوی تعریف می‌شود. سرمایه گذاران می توانند سهام با کیفیت را با استفاده از معیارهای مالی رایج مانند بازده سهام، بدهی به حقوق صاحبان سهام و تنوع سود شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید  حسابداری مالی در مقابل حسابداری مدیریت قسمت اول

نوسان
تحقیقات تجربی نشان می‌دهد که سهام با نوسان کم، بازدهی تعدیل‌شده با ریسک بیشتری نسبت به دارایی‌های با نوسان بالا کسب می‌کنند. اندازه‌گیری انحراف معیار از یک بازه زمانی یک تا سه ساله یک روش رایج برای گرفتن بتا است.
سرمایه

نتیجه گیری

در این مقاله به نکاتی درباره انواع سرمایه گذاری در حسابداری توضیح دادیم. با به انتها رسیدن این مطلب، شما بینندگان عزیز می توانید برای مشاهده و خواندن دیگر مقالات در این زمینه به صفحه مقالات مراجعه کنید. و همچنین  در ادامه مطالب بعدی بیشتر درباره موضوعات و مطالب مرتبط با حسابداری صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

2 دیدگاه برای “انواع سرمایه گذاری در حسابداری

  1. اشتراک‌ها: تخصیص دارایی - فرتاک حساب

  2. اشتراک‌ها: پنج نکته کلیدی مالیات در دنیای تجارت: تأثیرات و چالش‌ها - فرتاک حساب

دیدگاهتان را بنویسید