تبصره ماده ۱۰۰ مالیات سال ۱۴۰۰

تبصره ماده ۱۰۰ مالیات سال ۱۴۰۰

تبصره ماده ۱۰۰ مالیات سال ۱۴۰۰

با سلام خدمت دوستان و بینندگان گرامی در این مقاله به مراحل استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ عملکرد سال ۱۴۰۰ و تصویر بهمراه فایل آموزشی این مورد مهم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم امیدواریم در بهره گیری از این امر نهایت استفاده را ببرید .

جزییاتی از ضوابط مقرر برای مودیان متفاضی تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۰ تبصره ماده ۱۰۰

داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در خصوص گلایه اصناف در مورد افزایش شدید مالیاتها براساس اطلاعات دریافتی سازمان از دستگاههای کارتخوان گفت: ما برای هر کدام از مؤدیان، یک سقف سهبرابری نسبت به حداقل تعیینشده در نظر گرفتیم، بهطور مثال اگر کسی در گذشته ۲۵ میلیون تومان مالیات پرداخت میکرده است، براساس تراکنشها، اطلاعات فروش و خریدی که ما از مؤدی در سامانهها ثبت کردیم، حداکثر مالیات مؤدی برابر ۷۵ میلیون تومان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: براساس جلسهای که با اصناف داشتیم و گلایههایی که بیان شد، اصلاحاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی طی چند روز اخیر انجام شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: افزایش شدید تشخیص مالیاتها که طی روزهای ابتدایی رخ داد، به این دلیل بود که ما سقفی برای رشد مالیاتها تعیین نکرده بودیم و تمام تراکنشها را مبنای محاسبات قرار دادیم. هرچند رئیس اتاق اصناف نیز ذکر کرد که کسبوکار و خرید و فروش انجام شده است، اما آمادگی نداریم که ناگهان بهجای یکمیلیون تومان، پنجاه میلیون تومان مالیات پرداخت کنیم. “

منظور گفت : برای آنکه مراعات اصناف را کنیم و بتوانیم رضایت مؤدیان را نیز تأمین کنیم برای افزایش مالیاتها سقف تعیین کردیم، حداقلی برای مالیاتها تعیین شده است و از سوی دیگر سقف افزایش را سهبرابر این حداقل تعیین کردیم، کسانی که اعتراضی در این خصوص دارند میتوانند اظهارنامه ارائه کنند. تبصره ماده ۱۰۰ مالیات سال ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید  مالیات وظیفه اجتماعی برای عموم

وی در خصوص ضرایب مالیاتی نسبت سود فعالیت اصناف گفت: نسبت به سال گذشته همه ضرایب نصف شده است. برای مالیاتها نیز برای همه مؤدیان سقف تعیین شده است تا مالیاتها از یک ضریبی بیشتر افزایش پیدا نکند. مؤدیان میتوانند وارد سامانه شوند و اطلاعات را مجدداً بررسی کنند.

افزایش نصاب از ۳۰ به ۱۰۰ برابری، موضوع تبصره ماده ۱۰۰ق.م.م در جلسه امروز شورای اقتصاد

در جهت برخورداری از حکم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم توسط ستاد اقتصادی دولت به ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم پذیرفته شد و نصاب به شکل زیر خواهد بود:

سی برابر معافیت فوق الذکر مبلغ ۱۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به
صد برابر به مبلغ ۴۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
برای ارسال منتظر انتشار ابلاغیه جدید سازمان مالیاتی با نصاب جدید مصوب شده باشید.

 

مراحل استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ عملکرد سال ۱۴۰۰

دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰

دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰

دیدگاهتان را بنویسید