۲۷ وظیفه ای که در نقش حسابداری می توان شروع به فعالیت کرد

27 وظیفه ای که در نقش حسابداری می توان شروع به فعالیت کرد

نقشها و مشاغل مختلف حسابداری مالی و پیش نیازها و وظایف

با توجه به تحولاتی که در سال ۱۳۹۹ و قبل تر رخ داده است در سال ۱۴۰۰ نیز این روند ادامه دار خواهد بود و روز به روز جامعه در حال تجربه تغییرات جدیدی می شود که برخی از این تغییرات به فعالیت کسب و کارها لطمه میزند. اگر چه این عامل دلیل نمی شود که از اصطلاح ” لطمه ” استفاده کنیم و دلیل این عامل میتواند چیزی فراتر باشد که آن هم رشد کسب و کار و توجه به بروز بودن سیستم های پیاده شده در آن با روند تغییر روز افزون بازار رقابتی می باشد. همچنان که قابل مشاهده است که در این بازه های زمانی کسب و کارهای زیادی منحل شدند و کسب و کارهای جدیدی ایجاد شدند که این خود نشانه همسو نبودن سطح دانش علمی یک کسب و کار با سطح دانش تغییر پذیر در اقتصاد جاری می باشد. نقش حسابداری

در اینجا ما توجه مخاطبان را به بحث حسابداری مالی و جنبه های مرتبط و اهمیت و جایگاه آن در پیشرفت یک واحد اقتصادی پرداخته ایم و همچنین میگوییم که چه ارتباطی بین وجود یک سیستم مالی منسجم و دوام و پیشرفت یک کسب و کار را در اقتصاد امروز وجود دارد.

مخاطبان ما

کلیه فعالان اقتصادی فردی و گروهی و کلیه ارائه دهندگان و ناظران بر خدمات حسابدرای و کلیه علاقه مندان می باشد.

کلیه اشخاصی که با پول سر و کار دراند در مورد آن وسواس دارند فقط به این دلیل که می تواند اتفاقاتی را رقم بزند. هرچه بیشتر از آن داشته باشید ، می توانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. با این حال ، برای افراد و شرکت هایی که مقدار بسیار کمی از آن را دارند ، روند فعالیت برای آنها می تواند بسیار دشوار شوند.

فردی که داری مهارت حسابداری مالی و دیگر بخش های مرتبط باشد می تواند نقش موثری در روند رشد اقتصادی یک شرکت و یا سازمان داشته باشد، که همین حرف اگر در سطح گسترده رعایت شود می تواند نتیجه کلانی را در برگیرید و موجب رشد اقتصادی را در سطح گسترده تر از جمله گروه شرکت ها یا توسعه اقتصادی شهری و کشوری و جهانی گردد.

امور مالی حوزه گسترده ای است که اقتصاد ، حسابداری ، توسعه تجارت ، بازارهای سهام ، سرمایه گذاری ها ، بانکداری و بیمه را پوشش می دهد. مسیرهای شغلی در امور مالی نیز متنوع است ، به همین دلیل احتمالاً اگر امور مالی واقعاً مورد علاقه شما باشد ، یک منطبق عالی پیدا خواهید کرد.

یک کار ثابت در حسابداری مالی می تواند همزمان پاداش دهنده و برآورده کننده باشد. به همین دلیل ما می خواهیم برخی از نقش های محبوب مالی را توضیح دهیم که در سال ۱۴۰۰ مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و در سال های بعدی نیز توسعه پیدا خواهند کرد .

در اینجا ما به شرح مختصری از نقش های حسابداری مالی می پردازیم :

حسابداران

نقش و شرح فعالیت حسابداران

حسابداران اسناد مالی و صورت های مالی را تهیه و ارزیابی می کنند ، اطمینان حاصل می کنند که سوابق کلیه معاملات مالی – از جمله مالیات ، ترازنامه ، اسناد گردش پول و صورت های سود و زیان – دقیق و مطابق با استانداردهای حسابداری تهیه شده اند.

پیش نیازهای ورود به شغل حسابداری

تجربه – صلاحیت ها –  مهارت های مورد نیاز

داشتن لیسانس حسابداری و مدارک مرتبط در این حوزه از دانشگاهها و مراکز معتبر

داشتن تجربه مرتبط با حسابداری در یک یا چند سمت شغلی مرتبط

داشتن مهارت برنامه ریزی مالی ، حسابداری ، حسابرسی ، مالیات ، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارشگری مالی مهارت های مورد نیاز برای این نقش است.

۱- حسابداران

حسابداران و حسابرسان گاهی عوض می شوند. با این حال ، حسابداران بیشتر به متخصصانی مراجعه می کنند که صورتهای مالی را با استفاده از استانداردهای حسابداری تهیه می کنند در حالی که حسابرسان حرفه ای هستند که این اظهارات را برای صحت ، صحت ، تقلب و سایر اهداف با استفاده از روش های حسابرسی و تحقیق بررسی می کنند.

اکثر حسابداران تمام وقت و برخی نیمه وقت کار می کنند ، تعداد قابل توجهی در هفته اضافه کار می کنند ، به ویژه در فصل مالیات ، گزارش سه ماهه یا پایان سال مالیاتی . حسابداران تقریباً در همه بخش ها به کار گرفته می شوند و زمان قابل توجهی را با استفاده از رایانه و نرم افزار صفحه گسترده می گذرانند.

حسابداران ، به ویژه کسانی که از سازمان حسابرسی مجوز دارند ، می توانند به حسابدار ارشد ، حسابدار ارشد ، مدیر حسابداری و مدیریت عالی بروند.

۲- دستیار حسابداری

دستیار حسابداری؛ غالباً با نقش ارشد بالاتر کمک حسابدار به جای یکدیگر استفاده می شود.

دستیارهای حساب به تسهیل و مستند سازی معاملات مالی شرکت خود مانند پرداخت ها ، قبض های آب و برق ، فاکتورها ، سفارشات خرید ، حقوق و دستمزد ، بازپرداخت ها و سایر فرآیندهای مالی کمک می کنند. آنها تمام این معاملات را ثبت می کنند ، حساب های مرتبط را متعادل می کنند و اطلاعات را از طریق یک پایگاه داده مشتری یا یک نرم افزار حسابداری وارد می کنند / تأیید می کنند.

دستیارهای حساب معمولاً در تیم های مستقر در دفتر کار می کنند که به یک حسابدار ارشد ، کنترل کننده یا مدیر امور مالی گزارش می دهند. روز معمول این متخصصان شامل پردازش معاملات ، ایجاد تعادل در کتاب ها ، مدیریت اسناد و تهیه گزارش است.

دستیارهای حساب می توانند روی کارهای خاصی تمرکز کنند (به عنوان مثال ، به عنوان حساب های دریافتنی یا حساب های قابل پرداخت) یا می توانند اعتبارات لازم را برای تبدیل شدن به حسابداران  بدست آورند.

کمک حسابدار

بیشتر بخوانید  اصول حسابداری مالی و انواع روابط حسابدرای و دفتر داری

پیش نیازهای دانش و وظایف دستیار حسابداری

ریاضیات ، حسابداری مقدماتی ، نگهداری سوابق و بایگانی ، ورود داده ها و نرم افزارهای مالی مهارت های اساسی برای دستیاران حساب هستند.

نوعی آموزش یا آموزش پس از متوسطه برای بیشتر مشاغل دستیار حساب اجباری است اما دوره کارشناسی ارشد ، لیسانس یا گواهینامه مهارت در یک زمینه مربوطه توسط کارفرمایان ترجیح داده می شود. نقش حسابداری

پیش نیازهای دانش و وظایف کمک حسابداری

برای کار به عنوان دستیار حسابدار ، معمولاً به تجربه حسابداری قبلی یا گواهینامه دیپلم یا لیسانس حسابداری نیاز دارید. با این حال ، برخی از دستیار حسابداران دانشجویانی با تجربه حسابداری گسترده هستند که در راه گرفتن مدرک یا دیپلم خود هستند.

ریاضیات ، توجه به جزئیات و نرم افزار حسابداری مهارتهای اساسی برای این نقش است.

۳- کمک حسابدار

حسابدار تازه کار؛ همچنین اغلب با نقش سطح پایین دستیار حسابدار به جای هم استفاده می شود.

دستیار حسابداران معمولاً تمام وقت در ادارات مستقر در دفتر کار می کنند ، و به حسابداران ارشد ، کنترل کننده ها یا رئیس بخش (حسابداری ، دارایی ، بودجه و غیره) گزارش می دهند. در شرکتهای بزرگ ، این بخش ممکن است بیشتر در تیمهایی مانند حسابهای قابل پرداخت و مزایا و جبران خسارات کارکنان تقسیم شود.

دستیار حسابداران وظایف اداری ، دفتریاری و دفتری را برای پشتیبانی از حسابداری یا امور مالی شرکت انجام می دهند. این متخصصان داده های مالی را تجزیه و تحلیل می کنند ، گزارش ها را تولید و ارائه می دهند ، اسناد را مدیریت می کنند و مشتریان را درگیر می کنند.

دستیار حسابداران می توانند تجربه کسب کنند یا مدارک بالاتر بگیرند و بعداً حسابدار ارشد شوند.

۴- حسابرس

حسابداران و حسابرسان گاهی عوض می شوند. با این حال ، حسابداران بیشتر به متخصصانی مراجعه می کنند که صورتهای مالی را با استفاده از استانداردهای حسابداری تهیه می کنند در حالی که حسابرسان حرفه ای هستند که این اظهارات را برای صحت ، صحت ، تقلب و سایر اهداف با استفاده از روش های حسابرسی و تحقیق بررسی می کنند.

مهمترین مهارتهای فنی حسابرسان شامل حسابداری ، تجزیه و تحلیل مالی ، تجزیه و تحلیل داده ها و نرم افزار حسابداری است.

مهارت های نرم افزاری مرتبط شامل صبر ، حل مسئله ، استدلال قیاسی و تمرکز و توجه به استانداردها و قوانین است.

حسابرسان می توانند به عنوان ارائه دهنده خدمات یا مشاوران مستقل کار کنند ، یا می توانند توسط سازمانها استخدام شوند تا به یک تیم یا بخش بپیوندند.

حسابرسان می توانند برای تبدیل شدن به حسابرسان ارشد ، حسابداران ارشد و کنترل کننده شرکت تجربه کسب کنند.

حسابرس

وظایف حسابرسان

حسابرسان صحت صورتهای مالی و سایر اسناد تجاری را تأیید می کنند. این متخصصان غالباً صحت سوابق تجاری را تأیید می کنند و برای بررسی و شناسایی خطاهای حسابداری / دفترداری ، اظهارات نادرست ، ناکافی بودن و کلاهبرداری به کار گرفته می شوند. حسابرسان همچنین به حفظ انطباق اسناد با استانداردها ، مقررات یا سیاست های مربوطه کمک می کنند.

پیش نیازهای دانش حسابرسان

حسابرسان دارای لیسانس حسابداری و بالاتر هستند. برخی از طریق آزمون مجوز به حسابداران رسمی معتبر تبدیل می شوند.

کارمند بانک/ متصدی بانک

وظایف متصدی بانک / کارمندان بانک

کارمندان بانک به پردازش معاملات و انجام کارهای اداری و مربوط به بانک کمک می کنند. آنها به سازماندهی اسناد و پرونده ها کمک می کنند ، گزارش های مالی را تجزیه و تحلیل می کنند ، تمام سوابق مالی را آشتی می دهند / متعادل می کنند و اطمینان حاصل می کنند که همه چیز با استانداردها ، سیاست ها و مقررات مربوط مطابقت دارد

متصدیان بانکی خط مقدم خدمات مشتری و معاملات حضوری را ارائه می دهند. مانند کارشناس وام ، صندوقداران بانکی معمولاً کارمندانی در سطح ناظر یا کارشناس هستند.

۵- کارمند بانک/ متصدی بانک

متصدی بانک ، کارمندان حسابهای جدید ، کارمندان وامها ، کارکنان اعتباری و غیره (همچنین به کارشناس وام مراجعه کنید)

کارمندان بانک در یک محیط اداری کار می کنند ، تعداد خوبی نیز در راه اندازی بانکداری خرده فروشی (به عنوان مثال شعبه مشتری روبرو) کار می کنند. بیشتر آنها به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند.

پیش نیازهای دانش متصدی بانک

برخی از بانک ها برای این نقش به دیپلم دبیرستان یا تجربه / آموزش معادل آن نیاز دارند.

مهارت در استفاده از صندوق های پول و تجهیزات دفتری مانند رایانه ها ، نرم افزارهای بهره وری ، چاپگرها ، ماشین حساب ها و دستگاه های نمابر الزامی است.

مهارت های نرم مربوطه شامل مدیریت زمان ، مراقبت از مشتری ، همکاری و توجه به جزئیات است.

با تجربه و آموزش ، کارمندان بانک می توانند کارمندان ارشد و افسران ارشد بانک شوند. تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی آنها را با مدارک لازم برای مدیریت مدیران بانک تجهیز می کند.

بیشتر بخوانید  تجزیه و تحلیل دارایی‌های نامشهود

۶- مدیر بانک

بانکداری شعبه ای ، مدیر شعبه

وظایف مدیر بانک

مدیران بانکی بر عملکرد یک واحد بانکی یا تیم ، معمولاً یک شعبه خرده در مکان های مختلف یک موسسه مالی نظارت می کنند. برای این واحد ، آنها اغلب عملکردهای اداری ، بازاریابی ، مراقبت از مشتری ، توسعه تجارت و فروش را انجام می دهند. مدیران بانک همچنین اطمینان حاصل می کنند که همه جنبه های واحد آنها با کلیه سیاست های داخلی مربوطه و همچنین استانداردها و مقررات دولتی و بین المللی مطابقت دارد.

کارمندان بانک در یک محیط اداری مبتنی بر تیم کار می کنند. مدیران بانک اطمینان حاصل می کنند که هر جنبه از تیم یا واحدی که آنها هدایت می کنند با استانداردهای تعالی مطابقت داشته باشد.

با عملکرد خوب و آموزش های اضافی ، مدیران بانک ها می توانند امیدوار باشند که مشاغل خود را برای تبدیل شدن به مدیران ارشد و مدیران ارشد واحد های خاص بانکی پیش ببرند.

مدیر بانک

پیش نیازهای دانش مدیر بانک

برای استخدام به عنوان مدیر بانک ، داوطلبان باید حداقل مدرک کارشناسی و بالاتر در تجارت ، حسابداری ، بازاریابی ، امور مالی یا سایر زمینه های مرتبط را داشته باشند. آنها همچنین باید تجربه بانکی قابل توجهی داشته باشند و آزمونهای مربوطه (سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی) را پشت سر بگذارند.

علاوه بر تخصص دامنه در محصولات و خدمات مالی (مانند وام ، تسهیلات اعتباری ، حساب سپرده و ابزار سرمایه گذاری) ، مدیران صالح بانکی از سیاست ها و استانداردهای محلی ، فدرال و بین المللی حاکم بر امور بانکی و مالی آگاهی دارند.

مهارت های مربوط به این حرفه شامل رهبری ، ارتباطات ، انگیزه ، فروش ، مدیریت افراد و تعامل با مشتری است.

با توجه به ماهیت این رشته ، کارفرمایان فعالانه به دنبال نامزدهای صادق و اخلاقی هستند.

دفتردار حسابداری

پیش نیازهای دانش دفتردار

بیشتر کارفرمایان افراد دارای مدرک دانشگاهی (امور مالی ، حسابداری ، بازرگانی ، ریاضی یا معادل آن) را ترجیح می دهند اما برخی از آنها ممکن است متقاضیانی را استخدام کنند که دوره دیپلم را گذرانده اند یا مهارت های مربوطه را در محل کار آموخته اند. حسابداران ، حسابداری و دفترداری باید از مهارتهای اولیه رایانه و دانش کارکردن ابزارهای حسابداری مانند صفحات گسترده برخوردار باشند.

۷- دفتردار

دفتردار ، دفتردار حسابداری ، حسابرسی

وظایف دفتردار

دفترداران حسابداری ، حسابرسی و حسابداری اسناد مالی از قبیل فاکتورها ، صورت حساب های مالی ، صورتهای مالی ، سفارشات خرید ، فرم های مالیات ، حقوق و دستمزد و گزارش های فروش را تهیه ، بررسی ، اعتبارسنجی و ثبت می کنند. آنها برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن تصمیمات مالی و منجر به سودآوری بهتر سازمان ، با مدیریت عالی ، روسای ادارات و سایر ذینفعان کار می کنند.

این متخصصان معمولاً به عنوان اعضای تیم های مستقر در دفتر کار می کنند اما همیشه به صورت تمام وقت نیستند.

حسابداران می توانند به سمت نقش های پیشرفته مانند حسابدار ، حسابدار ارشد ، مدیر حسابداری و کنترل کننده مالی حرکت کنند.

۸- تحلیلگر بودجه

فردی با مهارت برآورد هزینه های واقعی با هزینه های پیش بینی شده ( بودجه شده ) باشد .

به برآوردگر هزینه مراجعه کنید

این متخصصان عموماً دفتر کار ، کار تمام وقت خود را برای مشاغل خصوصی ، موسسات غیرانتفاعی یا موسسات دولتی انجام می دهند.

وظایف تحلیلگر بودجه

تحلیلگران بودجه گزارش های بودجه را با هدف کمک به سازمانها برای نظارت بر هزینه ها ، منطقی سازی هزینه ها و متعادل سازی امور مالی تهیه می کنند. آنها تخصیص بودجه تاریخی را بررسی می کنند ، تجزیه و تحلیل هزینه ها را انجام می دهند و بینشی در مورد چگونگی اطمینان از دستیابی سازمان به وضعیت مالی بهتر نسبت به دوره های بررسی گذشته ارائه می دهند.

تحلیلگر بودجه

پیش نیازهای دانش تحلیلگر بودجه

برای کار به عنوان تحلیلگر بودجه ، به یک مدرک لیسانس در حسابداری ، امور مالی ، آمار ، اقتصاد یا سایر زمینه های مرتبط نیاز دارید.
تحلیلگران بودجه باید دانش عملی حسابداری و همچنین تیزبینی کسب و کار را داشته باشند.

تحلیلگران بودجه می توانند به عنوان تحلیل گران ارشد مالی ، مدیران بودجه ، مدیران امور مالی و کنترل کنندگان مالی پیشرفت کنند.

مدیر امور مالی

پیش نیازهای دانش مدیر امور مالی

کارشناسان ارشد مالی (CFO) به عنوان با ارزش ترین بازیکن در این زمینه ، به پشتوانه مالی ، مهارت های فنی و تجربیاتی بسیار قوی نیاز دارند تا در نقش خود شایستگی کافی را داشته باشند. گرچه ممکن است یک مدرک لیسانس و بالاتر گاهی اوقات کافی باشد ، بسیاری از کارشناسان ارشد مالی (CFO)  علاوه بر سالها تجربه به عنوان کارشناس دارایی ، دارنده حداقل دارای مدرک MBA یا مدرک فوق لیسانس هستند. دانش پیشرفته حسابداری ، مالی و مدیریت بودجه از مدارک اساسی است.

رهبری ، ارتباطات ، تجزیه و تحلیل داده ها ، تفکر استراتژیک ، نرم افزار حسابداری ، برنامه ریزی کسب و کار و سخنرانی عمومی مهارت های اساسی یک مدیر مالی مالی است.

۹- مدیر امور مالی

مدیر مالی ، رئیس امور مالی / رئیس امور مالی

کارشناسان ارشد مالی در بسیاری از صنایع و شرکت ها در اندازه های مختلف کار می کنند. آنها به طور تمام وقت کار می کنند و تیم های متنوعی را هدایت می کنند ، برخی از آنها بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

وظایف مدیر امور مالی

کارشناسان ارشد مالی (CFO) نقش مدیریتی استراتژیک و عالی را در مدیریت مالی و عملیات سازمان ایفا می کنند. آنها معمولاً بخشهای حسابداری ، درآمد و امور مالی یک شرکت را هدایت می کنند و تمرکز خود را در دستیابی و پیش بینی سلامت مالی عالی برای شرکت دارند. آنها در تدوین استراتژی های رشد ، برنامه های بودجه و سیاست های داخلی و در عین حال اطمینان از انطباق با استانداردها و مقررات مربوط صنعت ، پیشگام هستند. CFO عملکردها را با اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت سازمان هماهنگ می کند.

به استثنای مدیر عامل بانک یا رئیس یک موسسه مالی ، این بالاترین موقعیت ممکن برای یک حرفه ای متمرکز در امور مالی است.

کارشناسان ارشد مالی (CFO) رویایی که می توانند کارها را انجام دهند می توانند مدیر عامل شرکت شوند.

۱۰- کنترل کننده / بازرس

کنترل مالی ، کنترل اعتبار ، کنترل کننده سیستم ، کنترل کننده شرکت

کنترل کننده ها یا بازرسان معمولاً تمام وقت کار می کنند و تیمی را در یک محیط اداری هدایت می کنند.

وظایف کنترل کننده / بازرس

کنترل کنندگان مالی یا بازرسان بخشهای مربوط به امور مالی – مانند حسابرسی ، بودجه ، حسابداری و امور مالی – یک شرکت را مدیریت می کنند. این متخصصان حسابرسی های مالی را انجام می دهند و گزارش ها و اسناد مختلفی مانند صورت های مالی ، پیش بینی درآمد ، ارزیابی ریسک ، اوراق انطباق مالیاتی و الزامات نظارتی آژانس های ایالتی و فدرال را تهیه می کنند. کنترلرها با دیگر رهبران امور مالی شرکت برای تنظیم و اجرای دستورالعمل های سیاست و کنترل های داخلی کار می کنند.

 کنترل کننده ها و بازرسان با تجربه ، آموزش یا گواهینامه کافی می توانند پیشرفت کنند تا به کنترلرهای ارشد ، مدیران مالی و کنترل کننده های شرکت تبدیل شوند.

کنترل کننده / بازرس

پیش نیازهای دانش کنترل کننده / بازرس

بسته به سازمان ، کنترل کننده ها یا بازرسان معمولاً از مدیران سطح بالا و سطح بالا هستند و باید دارای مهارت های فنی و نرم گسترده ای و سالها تجربه (۷سال و بالاتر) در زمینه حرفه ای باشند. اکثر کنترل کننده ها دارای گواهینامه های مربوطه یا واحدهای تحصیلات تکمیلی بالای یک لیسانس در امور مالی ، حسابداری یا تجارت هستند.

ریاضیات ، تجزیه و تحلیل داده ها ، مدیریت بودجه و نرم افزار حسابداری مهارت های اساسی برای یک کنترل کننده است.

مهارت های نرم مرتبط شامل رهبری ، ارتباطات ، سخنرانی در جمع ، گزارش دهی و حل مسئله است.

برآوردگر هزینه یا کنترل کننده بودجه

بیشتر بخوانید  حسابداران چه نقشی در کسب و کار دارند ؟

پیش نیازهای دانش برآوردگر هزینه یا کنترل کننده بودجه

برخی از برآورد کنندگان هزینه که سالها (۱۰و بالاتر ) تجربه میدانی دارند ، گواهی دیپلم یا مدرک دانشگاهی ندارند. با این حال ، بیشتر کارفرمایان کاندیداهای دارای مدرک لیسانس را در یک زمینه مرتبط مانند حسابداری ، تجارت ، اقتصاد یا امور مالی ترجیح می دهند. تجربه قبلی در نقش ارزیابی هزینه یک امتیاز بزرگ است.
مهارت های ریاضی ، توجه به جزئیات ، جمع آوری اطلاعات و حسابداری اساسی مهارت های اساسی برای برآوردگر هزینه ها هستند.

۱۱- برآوردگر هزینه یا کنترل کننده بودجه

ارزیاب ، ارزیابی کننده

کنترل کننده بودجه در صنایع مختلف به ویژه در ساخت و ساز و تولید یافت می شود. آنها معمولاً در ادارات کار می کنند اما ممکن است برخی از آنها نیاز به سفر یا ارزیابی هزینه در محل (کارخانه تولید ، کارگاه ساختمانی و غیره) داشته باشند. بیشتر آنها تمام وقت کار می کنند.

وظایف برآوردگر هزینه

کنترل کنندگان بودجه و برآورد کنندگان هزینه ، تحقیق ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های متنوع برای محاسبه کل هزینه ورودی های تولید (زمان ، نیروی کار ، ابزار ، ماشین آلات / تجهیزات ، خدمات شخص ثالث ، مواد و غیره) مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان ، ارائه خدمات یا ساخت یک آیتم. برآورد کنندگان هزینه معمولاً در یک سرویس ، محصول یا صنعت خاص تخصص دارند.
این متخصصان علاوه بر برآورد هزینه ها ، بینایی در مورد امکان سنجی ، برنامه ، سودآوری و سایر جنبه های یک فرآیند یا پروژه را ارائه می دهند. برآوردگرها گزارش های جامعی را به ذینفعان مربوطه ایجاد و ارائه می دهند.

با تجربه و آموزش ، برآوردگرهای هزینه می توانند برآوردگر ارشد و مدیر پروژه شوند.

۱۲- سرپرست مالی

سرپرست مالی ، سرپرست پروژه مالی

سرپرست امور مالی معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند. کار آنها با چرخه مالی سازمانشان مطابقت دارد (گزارش های ماهانه / سه ماهه ، فصل مالیات ، پیش بینی های سال و غیره)

وظایف سرپرست مالی

سرپرستان مالی به برنامه ریزی ، انجام و مدیریت طیف گسترده ای از عملکردهای حسابداری ، مالی و بودجه کمک می کنند. آنها صحت و سقم اسناد و معاملات مالی را تأیید می کنند ، برنامه های بودجه ای ایجاد می کنند ، هزینه ها و سرمایه گذاری ها را منطقی می کنند و جریان نقدی (حساب های دریافتنی / حساب های قابل پرداخت) را مدیریت می کنند. مدیران امور مالی به طور مرتب گزارش هایی را تهیه و ارائه می دهند تا مدیریت و سایر رهبران شرکت ها در مورد سلامت مالی و راهکارهای شرکت به روز شوند.

سرپرستان مالی می توانند به حسابداران ارشد ، حسابداران ارشد و مدیران حسابداری ارتقا پیدا کنند.

سرپرست مالی

پیش نیازهای دانش سرپرست مالی

برای یافتن کار به عنوان سرپرست مالی ، حداقل به مدرک لیسانس در امور مالی ، حسابداری ، اقتصاد یا سایر زمینه های مرتبط نیاز دارید. کارفرمایان به طور طبیعی دارندگان تحصیلات تکمیلی یا آموزش مانند MBA یا مجوز CPA را ترجیح می دهند. تجربه میدانی حداقل هفت ساله نیز امتیاز خوبی است.
مهارت های فنی اجباری برای این نقش شامل حسابداری ، تجزیه و تحلیل مالی ، برنامه ریزی بودجه ، مدیریت حقوق و دستمزد و نرم افزار حسابداری مانند برنامه های صفحه گسترده است. مهارت های نرم مانند برقراری ارتباط ، ارائه و تفکر انتقادی برای نقش مهم است.

متصدی امور مالی / کاردان امور مالی

پیش نیازهای دانش متصدی امور مالی / کاردان امور مالی

همکاران مالی معمولاً دارای مدرک لیسانس در امور مالی ، حسابداری ، اقتصاد ، آمار یا سایر زمینه های مرتبط هستند. آنها در حسابداری ، مدل سازی مالی و تجزیه و تحلیل داده ها کاملاً متبحر و باتجربه هستند. و می تواند به راحتی از صفحه گسترده ، نرم افزار حسابداری و سایر ابزارهای بهره وری استفاده کند.

مهارت های نرم مرتبط برای این نقش شامل برقراری ارتباط ، ارائه ، گزارش دهی ، همکاری ، حل مسئله و مدیریت زمان است.

۱۳- متصدی امور مالی / کاردان امور مالی

همکاران امور مالی به طور معمول تمام وقت به عنوان اعضای تیم های مستقر در دفتر به رهبری یک مدیر امور مالی کار می کنند.

وظایف متصدی امور مالی / کاردان امور مالی

همکاران امور مالی برای کمک به شرکتها در تسهیل معاملات ، تدوین تصمیمات دقیق تر برای تجارت و بهبود سلامت مالی ، داده های مالی را جمع آوری ، پردازش ، تجزیه و تحلیل و ثبت می کنند. این حرفه ها به اطمینان از مطابقت روندهای حسابداری و مالی با سیاست های داخلی و استانداردهای صنعت کمک می کنند. آنها در حین برنامه ریزی بودجه کمک می کنند تا گزارش ها و پیش بینی ها را برای تدوین استراتژی تولید کرده و به جریان سازی و بهینه سازی گردش کار مربوط به امور مالی کمک کنند.

همکاران مالی می توانند با بالا رفتن از رتبه ها ، به تحلیلگران ارشد مالی ، مدیر امور مالی و سایر نقش ها تبدیل شوند.

۱۴- وکیل امور مالی

وکیل مالی ، وکالت بانکی و مالی

وکلای امور مالی ممکن است بخشی از بخش حقوقی یک شرکت باشند یا از طریق قرارداد مشاوره مستقر در استخدام استخدام شوند. در حالی که این افراد حرفه ای معمولاً در یک محیط اداری کار می کنند ، آنها اغلب برای جلب مشتری با مشتری به مکان دیگری سفر می کنند.

وظایف وکیل امور مالی

وکلای امور مالی بر جنبه های حقوقی امور مالی ، بانکی ، مالیات ، وام ، سرمایه گذاری ، سهام خصوصی ، دارایی املاک و مستغلات ، بیمه و سایر زمینه های مرتبط تمرکز دارند. این پزشکان حقوقی به مشتریان کمک می کنند تا در شرایط نظارتی و سایر الزامات انطباق برای تجارت و انجام معاملات مالی پیمایش کنند. با ارائه مشاوره در زمینه توسعه قرارداد به ویژه برای موقعیت های منحصر به فرد ، وکلای امور مالی همچنین نمایندگان مشتریان خود در طول دادرسی هستند.

وکلای امور مالی می توانند به اعضای ارشد یا رئیس تیم های حقوقی شرکتی تبدیل شوند.

وکیل امور مالی

بیشتر بخوانید  مفهوم ارزش منصفانه

پیش نیازهای دانش وکیل امور مالی

وکلا در کشور های مختلف چندین سال تحصیلات تکمیلی را در یک دانشکده حقوق معتبر توسط کانون وکلایدادگستری گذرانده اند. در این دوره ، آنها می توانند در یک زمینه خاص تخصص داشته باشند. برای وکلای مالی که می تواند مالی شرکت ها ، اعتبار و وام ، مالیات تجاری یا چارچوب های قانونی حاکم بر تجارت اوراق بهادار و اوراق بهادار باشد.

مدیر مالی

پیش نیازهای دانش مدیر مالی

مدرک لیسانس و بالاتر در امور مالی ، حسابداری ، اقتصاد یا سایر زمینه های مرتبط به حداقل نیاز این نقش تبدیل شده است. تعداد فزاینده ای از کارفرمایان علاوه بر تجربه چندین ساله رشته ، به مدارک بالاتر مانند مجوز CPA یا MBA نیز احتیاج دارند.
با توجه به مسئولیت هایشان ، مدیران مالی باید مهارت های حسابداری ، تحلیلی ، مدیریت بودجه و مدل سازی مالی و همچنین ذکاوت تجاری مناسب را داشته باشند. آنها باید با ابزارهای متداول بهره وری و نرم افزارهای مختلف مالی و گزارشگری آشنا باشند.
مهارت های نرم مربوط برای یک مدیر مالی خوب شامل رهبری ، مدیریت زمان ، همکاری ، ارتباطات و ارائه می باشد.

۱۵- مدیر مالی

مدیر مالی

مدیران مالی معمولاً یک تیم مستقر در دفتر را هدایت می کنند و کار تمام وقت خود را ارائه می دهند. ضرب الاجل غالباً معمولاً به ساعات اضافی مخصوصاً در فصول پر گزارش نیاز دارد. این متخصصان به طور منظم با سایر رهبران و ادارات شرکت برای گفتگوهای بودجه ای و استراتژیک ارتباط برقرار می کنند.

وظایف مدیر مالی

مدیران مالی نقش اساسی در تدوین بودجه های شرکتی و اداری ، توسعه استراتژی های بلند مدت ، تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و هدایت عملیات مالی روزانه شرکت های خود دارند. در انجام این وظایف ، مدیران امور مالی همیشه سعی دارند وضعیت مالی شرکت خود را تا حد ممکن سالم و گسترده نگه دارند.
مدیران امور مالی گروهی از متخصصان امور مالی را به عهده دارند که طیف وسیعی از وظایف را به آنها محول می کنند – از پیش بینی درآمد و پیگیری هزینه ها گرفته تا پردازش ، ثبت و تأیید معاملات. مدیران امور مالی مرتباً گزارش های مالی را تهیه و به ذینفعان مختلف ارائه می دهند.

مدیران امور مالی می توانند تجربه کافی برای تبدیل شدن به مدیران ارشد ، مدیران مالی و معاون مالی را کسب کنند.

۱۶- تحلیلگر مالی

تحلیلگر ریسک ، تحلیلگر رتبه بندی ، مدیر سبد سهام (پرتفوی) ، مدیر صندوق سرمایه گذاری ، تحلیلگر امور مالی

تحلیل گران مالی معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند. بسته به نقش و صنعت آنها ، برخی از این متخصصان ممکن است ملزم به سفر و ملاقات با مشتریان ، ذینفعان یا سایر ارتباطات شوند.

وظایف تحلیلگر مالی

تحلیلگران مالی داده های اقتصادی ، مالی و تاریخی را برای کمک به سازمان ها یا مشتریان در کشف و بهینه سازی فرصت های سرمایه گذاری سودآور ، کاهش ریسک ، رشد دارایی یا کسب ارزش ارزیابی می کنند. فارغ از اینکه آنها برای سازمانی کار می کنند یا به مشتری خدمت می کنند ، تحلیلگران مالی بر کاهش خطرات ، ایجاد ثروت و دستیابی به رشد پایدار در دراز مدت تمرکز دارند.
تحلیل گران مالی از طیف گسترده ای از مجموعه داده ها (روند بازار ، عوامل اقتصاد خرد ، صورتهای مالی ، اطلاعات جمعیتی و سایر اطلاعات) برای تدوین راهنمایی ها و توصیه های صحیح استفاده می کنند. آنها اغلب ارزیابی ریسک و پیش بینی درآمد را برای کمک به مشاغل ، افراد یا مشتریان در تصمیم گیری صحیح سرمایه گذاری آماده می کنند.

تحلیل گران مالی می توانند به عنوان تحلیلگر ارشد امور مالی ، کنترلرهای ارشد و مدیر امور مالی تجربه و آموزش کسب کنند.

تحلیل گر مالی

پیش نیازهای دانش تحلیلگر مالی

تحلیل گران مالی حداقل دارای مدرک لیسانس در امور مالی ، اقتصادی ، حسابداری ، آمار یا سایر رشته های مرتبط هستند. سالها تجربه میدانی و آموزش یا تحصیلات تکمیلی مانند MBA و گواهینامه های مربوطه (به عنوان مثال ، تحلیلگر مالی CFA-Chartered) بسیار ارزشمند هستند و به طور مناسب پاداش می گیرند. کارفرمایان متمرکز بر امور مالی ، به ویژه آنهایی که خدمات مالی ارائه می دهند ، نامزدهای دارای چنین گواهینامه هایی را ترجیح می دهند.
مهارتهای اساسی برای یک تحلیلگر مالی شامل ریاضیات ، آشنایی با نرم افزارهای مالی ، ارتباطات ، تجزیه و تحلیل داده ها ، ابزارهای سرمایه گذاری و توجه به جزئیات است.

پذیره نویس بیمه

پیش نیازهای دانش پذیره نویسان بیمه

برای گرفتن شغل بیمه گر بیمه ، شما نیاز به آموزش یا تجربه قبلی در زمینه و حداقل مدرک لیسانس در امور مالی ، حسابداری ، آمار یا سایر دوره های مرتبط دارید.
مهارت های فنی مورد نیاز برای این موقعیت شامل پذیره نویسی ، تحلیل مالی و حسابداری است. مهارت های آماری و آماری قوی نیز مورد توجه شرکت های بیمه است.

۱۷- پذیره نویسان بیمه

پذیره نویسان بیمه معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند.

وظایف پذیره نویسان بیمه

پذیره نویسان بیمه ریسک های مربوط به پوشش بیمه را ارزیابی می کنند ، و توصیه هایی را در مورد اینکه آیا واحد تجاری را بیمه می کنند و در صورت پذیرفتن ریسک برای شرکت بیمه تحت چه شرایطی توصیه می کنند. این متخصصان برای تعیین بهترین قیمت گذاری ، برنامه پرداخت ، حق بیمه و سایر شرایط پوشش ، از تجزیه و تحلیل آماری ، نرم افزار مالی و روش های حسابرسی استفاده می کنند. علاوه بر این ، پذیره نویسان نیز فعالانه به دنبال فرصت های بالقوه درآمد برای کارفرمایان خود هستند.

این متخصصان می توانند تجربه و آموزش مربوطه را بدست آورند تا پذیره نویسان ارشد ، یا مدیران و مدیران پذیره نویسی شوند.

۱۸- بانکدار سرمایه گذاری

تحلیلگر اوراق بهادار ، تحلیلگر سرمایه گذاری

بانکداران سرمایه گذاری می توانند در انواع مختلف موسسات مالی کار پیدا کنند. آنها معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند اما گزارش شده است که ساعات طولانی – حداکثر ۵۰ بار در هفته – معمول است.

وظایف بانکدار سرمایه گذاری

بانکداران سرمایه گذاری به عنوان پل ارتباطی بین نهادهایی که به صندوق نیاز دارند و نهادهایی که مایل به تأمین اعتبار یا سرمایه گذاری هستند ، عمل می کنند. این متخصصان به سازمانهای تجاری ، دولتها و اشخاص کمک می کنند تا از طریق کانالهای مختلف مانند وام خصوصی ، عرضه سهام عمومی و ادغام و ادغام ، پول جمع کنند.
بانکداران سرمایه گذاری تحقیقات صنعتی را انجام می دهند ، برنامه های مالی و ارزیابی دقیق را تهیه می کنند ، تجزیه و تحلیل ارزیابی می کنند و توصیه های سود و ریسک را ارائه می دهند.

با تجربه کافی و مدرک کارشناسی ارشد ، این متخصصان می توانند به عنوان مدیر مالی و مدیران ارشد پیشرفت کنند.

بانکدار سرمایه گذار

پیش نیازهای دانش بانکدار سرمایه گذاری

بانکداران سرمایه گذاری متخصصان بسیار ماهری هستند که از تجزیه و تحلیل های مالی ، آمار و تکنیک های مدل سازی برای ارائه راهنمایی و مشاوره در مورد تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری استفاده می کنند. برای یافتن کار به عنوان یک بانکدار سرمایه گذاری ، حداقل به مدرک کارشناسی در امور مالی ، حسابداری یا سایر دوره های مرتبط نیاز دارید. آموزش و تحصیلات تکمیلی مانند MBA و گواهینامه های صنعت از نظر کارفرمایان شما را به یک کاندیدای بسیار ارزشمند تبدیل می کند.
مهارت های نرم که برای این موقعیت بسیار مهم است شامل جزئیات گرا بودن ، فروش ، ارائه ، ارتباطات و تعامل با مشتری است.

فرتاک حساب

پیش نیازهای دانش مسئول وام

کارشناسانوام معمولاً حداقل دارای مدرک لیسانس در تجارت ، امور مالی یا سایر زمینه های مرتبط هستند. گواهینامه های تحصیلات تکمیلی مانند MBA و گواهینامه های مربوطه سنگ قدم به سمت موقعیت های بالاتر هستند.
مهارت های نرم مرتبط با این نقش شامل خدمات مشتری ، ارتباطات و حل مشکلات است.

۱۹- مسئول وام

کارشناسان وام مصرفی ، کارشناسان وام رهنی ، کارشناسان وام تجاری

کارشناسان وام معمولاً تمام وقت در موسسات مالی مانند بانک ها و اتحادیه های اعتباری کار می کنند.

وظایف مسئول وام

کارشناسان وام برنامه های وام را ارزیابی می کنند ، انتشار وام را توصیه می کنند ، حساب های وام را نظارت می کنند و محصولات وام را در بازار بررسی می کنند. آنها اطلاعات متقاضی از جمله سوابق مالی ، نمره اعتبار و هدفی که اعتبار برای آن درخواست می شود را جمع آوری و بررسی می کنند. پس از تأیید درخواست ، کارشناسان وام حساب وام مشتری را کنترل می کنند.

این متخصصان امور مالی می توانند تجربه و آموزش بیشتری را برای تبدیل شدن به مدیران بانکی و رهبران ارشد شرکت کسب کنند.

۲۰- مشاور وام مسکن

متخصص وام مسکن , مشاور وام مسکن , مدیر وام مسکن

مشاوران وام به طور معمول در موسسات وام دهنده مانند بانک ها و اتحادیه های اعتباری کار می کنند ، و کار تمام وقت خود را در یک دفتر کار یا خرده فروشی در بانک انجام می دهند. آنها گاهی برای ملاقات با مشتری و انجام بازرسی های بصری به مکان های مختلف سفر می کنند.

وظایف مشاور وام مسکن

مشاوران وام ، درخواست متقاضیان وام رهنی را ارزیابی ، تأیید ، مستند و پردازش می کنند. مشاوران وام مسکن که در درجه اول وظیفه ارائه مشاوره فنی به وام گیرندگان بالقوه و موجود را دارند ، در تعیین نیازهای واقعی متقاضیان به بودجه ، ایجاد پیشنهادهایی بر اساس توانایی خدمات دهی بدهی ، جریان وجوه نقد ، وثیقه و سایر عوامل ، در تعیین نیازهای مالی متقاضیان کمک می کنند. برخی اوقات ، مشاوران وام مسکن نیز وظیفه دارند خط لوله وام دهی شرکت را کامل و روان نگه دارند.

مشاوران وام می توانند پیشرو شوند تا به عنوان رئیس شعبه ، مدیر روابط و سایر رهبران شرکت ها تبدیل شوند.

مشاور وام

پیش نیازهای دانش مشاور وام مسکن

کارفرمایانی که برای این موقعیت استخدام می شوند ، داوطلبانی را که دارای مدرک لیسانس در تجارت ، امور مالی یا سایر زمینه های مرتبط هستند ترجیح می دهند. متقاضیانی که سالها تجربه میدانی و آموزش تحصیلات تکمیلی دارند (به عنوان مثال MBA) از مزایای قابل توجهی نسبت به افراد بدون تحصیل برخوردار هستند. دارندگان گواهینامه های مربوط به صنعت به طور طبیعی موقعیت های بالاتر و نمرات پرداختی را دارند.
مشاوران وام باید علاقه زیادی به استفاده از امور مالی برای کمک به مردم در حل مشکلات و ایجاد ارزش برای کارفرمایان داشته باشند. آنها باید توانایی های بالایی در حسابداری ، وام های رهنی ، بهره وری و نرم افزار مالی ، ارتباطات و مهارت های استثنایی خدمات مشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  چطوری به آسانی مفاهیم اساسی حسابداری یاد بگیریم ؟

پیش نیازهای دانش مدیر حقوق و دستمزد

مدیران حقوق و دستمزد معمولاً تحصیلات دوره متوسطه مانند دیپلم کاردانی در رشته حسابداری ، مدیریت بازرگانی یا سایر رشته های مرتبط را دارند. مدرک لیسانس و گواهینامه های تحصیلات تکمیلی به دارندگان کمک می کند تا به موقعیت های بالاتر یا نقش های بزرگتر برسند.
مهارت های فنی که برای این شغل بسیار مهم است شامل حسابداری اساسی ، مالیات ، مزایا و جبران خسارت ، ابزار پردازش خودکار داده (ATD) برای منابع انسانی / پرداخت ها و نرم افزار مشترک بهره وری دفتر است.
همچنین مدیران حقوق و دستمزد باید مهارت های نرم افزاری مانند مدیریت زمان ، توجه به جزئیات و حل مشکلات را توسعه دهند.

۲۱- مدیر حقوق و دستمزد

هماهنگ‌کننده حقوق و مزایا

مدیران حقوق و دستمزد معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند. آنها از نزدیک با حسابداری ، منابع انسانی ، مزایا ، امور مالی و سایر ادارات یا تیم ها هماهنگی دارند. بسته به میزان کارشان ، برخی از مدیران حقوق و دستمزد نیاز به ارائه ساعات اضافی دارند.

وظایف مدیر حقوق و دستمزد

مدیران حقوق و دستمزد محاسبه ، مالیات ، اسناد و مدارک و تحویل حقوق ، کارمزد ، مزایای قابل اجرا و سایر اشکال جبران خسارت را برای کارمندان پردازش می کنند. آنها تضمین می کنند که همه کارگران یک سازمان همیشه به طور دقیق و به موقع غرامت خود را دریافت می کنند. در برخی از شرکت ها ، این متخصصان در تدوین سیاست ها نیز مشارکت دارند و سایر کارهای حسابداری ، گزارشگری یا منابع انسانی را انجام می دهند.

برای پیشبرد به سمت های سطح بالاتر مانند متخصصان حقوق و دستمزد ، سرپرستان و مدیران ، این متخصصان باید تجربه کسب کرده و آموزش های بیشتری کسب کنند.

۲۲- بانکدار فردی (شخصی)

مشاور مالی شخصی (نوع سطح بالاتر)

بانکداران شخصی معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند اما ممکن است از آنها خواسته شود در مکان های مختلف یا در هنگام رویدادهای خاص به مسافرت یا ملاقات با مشتری بروند.

وظایف بانکدار فردی (شخصی)

بانکداران شخصی ممکن است طیف وسیعی از عملکردهای بانکی را انجام دهند اما تمرکز اصلی آنها این است که با کمک به مشتریان فردی ، ریسک ها و مزایای مالی خود را گسترش دهند. این متخصصان فعالیتهای حسابهای منتخب را کنترل کرده و در صورت بروز فرصتهای بازار پول یا ایجاد اختلالات ، با مشتریان خاص هماهنگی می کنند.

با ارائه عملکرد بالا و کسب تجربه بیشتر ، بانکداران شخصی می توانند به سمت بانکداران رابطه ای و مدیران بانک ها حرکت کنند.

بانکدار شخصی

پیش نیازهای دانش بانکدار فردی (شخصی)

اگر می خواهید به عنوان یک بانکدار شخصی کار کنید ، به یک مدرک لیسانس در امور مالی ، بازرگانی ، حسابداری ، اقتصاد یا سایر زمینه های مرتبط نیاز دارید. مشاوران ارشد مالی شخصی معمولاً علاوه بر سالها تجربه میدانی ، مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه دارند.
مهارت های فنی که بسیار به این نقش مرتبط هستند شامل ریاضیات ، سرمایه گذاری ، مدیریت ریسک ، مدیریت ثروت و ابزارهای مالی / نرم افزاری مانند صفحات گسترده و CRM است. مهارت های نرم که می تواند تغییری ایجاد کند شامل خدمات مشتری ، فروش و ارتباطات موثر است.

مدیر روابط فردی (شخصی)

پیش نیازهای دانش مدیر روابط فردی (شخصی)

مدیران روابط معمولاً حداقل دارای مدرک لیسانس در امور مالی ، بانکی ، بازرگانی یا سایر زمینه های مرتبط هستند. بیشتر آنها سالها تجربه میدانی دارند ، به عنوان کارکنان وام ، افسران اعتبار یا سایر نقش های مشابه خدمت کرده اند. آموزش ، تحصیلات (MBA) یا گواهینامه های تحصیلات تکمیلی با جستجوی موقعیت های بالاتر ارزشمند می شوند.
مهارت های فنی مورد نیاز برای این موقعیت شامل تجزیه و تحلیل مالی ، برنامه ریزی سرمایه گذاری و مدیریت ارتباط با مشتری است.
مهارت های نرم مانند بازاریابی ، ارتباطات ، ارائه و مراقبت از مشتری ضروری است.

۲۳- مدیر روابط فردی (شخصی)

مدیر روابط , بانکدار روابط

اگرچه معمولاً تمام وقت در محیط های اداری کار می کنند ، اما ممکن است گاهی اوقات مدیران روابط برای دیدار با مشتریان گرانقدر به سفر نیاز داشته باشند.

وظایف مدیر روابط فردی (شخصی)

همانطور که از نقش آنها مشخص است ، مدیران روابط شخصی از طریق سفارشی سازی بیش از حد و شخصی سازی محصولات و خدمات این مشتریان ، روابط طولانی مدت و پر از ارزش را با مشتریان منتخب بانکی ایجاد و پرورش می دهند. برای این منظور ، مدیران ارتباط حساب مشتری را کنترل و ارزیابی می کنند و خدمات ، محصولات یا تکنیک های جدیدی را پیشنهاد می دهند که به مشتریان کمک می کند بازده خود را بهبود بخشند یا خطرات را به حداقل برسانند. در صورت عدم سرویس دهی به مشتریان فعلی ، مدیران روابط با ارزیابی اهداف مالی یا سرمایه گذاری آنها و پیوند دادن آنها با راهکارهای مناسب بانکی ، محصولات بانکی را به مشتریان بالقوه بازاریابی می کنند.

مدیران روابط می توانند پیشرفت کنند تا مدیر توسعه تجارت ، مدیر نمونه کارها و مدیر توسعه تجارت شوند.

۲۴- مدیر تدارکات

مدیر منابع

مدیران تدارکات به طور معمول تمام وقت در یک محیط اداری کار می کنند اما گاهی اوقات نیاز به صرف وقت اضافی و بازدید از مکانهای خارج از سایت برای دیدار با فروشندگان یا سایر سهامداران دارند. آنها مرتباً با مدیران سایر واحدها و بخشها ملاقات می کنند تا در مورد نیازهای خرید و اهدافشان صحبت کنند.

وظایف مدیر تدارکات

مدیران تدارکات تیمی از متخصصان را راهنمایی می کنند که وظیفه دارند بهترین منابع و فروشندگان را برای تأمین نیازهای اداری ، تولیدی و عملیاتی شرکت خود برقرار کنند. مدیران تدارکات با فروشندگان مکاتبه می کنند و در مورد بهترین شرایط خرید ، تحویل و پشتیبانی مذاکره می کنند. آنها سفارشات خرید یا توافق نامه های خدمات را تسهیل و مستند می کنند و نقشی اساسی در شکل گیری و اجرای سیاست های خرید دارند.

با تجربه اضافی و عملکرد خوب ، این متخصصان می توانند به سمت مدیر ارشد منابع ، مدیران زنجیره تامین و مدیران تدارکات در آیند.

مدیر تدارکات

پیش نیازهای دانش مدیر تدارکات

مدیران تدارکات باید زمینه ای قوی در اکوسیستم زنجیره تأمین و پویایی بازار مرتبط با صنعت یا خط مشاغل کارفرمایان خود داشته باشند. اکثر مدیران تدارکات حداقل دارای مدرک لیسانس در تجارت ، حسابداری ، مهندسی ، IT یا سایر زمینه های مرتبط هستند. علاوه بر این ، بسیاری از کارفرمایان به سالها تجربه و همچنین گواهینامه های صنعتی مانند CPSM (حرفه ای مجاز در مدیریت تأمین) یا CPM (مدیر خرید مجاز) نیاز دارند.
مهارت های دیگری که برای کار یک مدیر تدارکات بسیار مهم است شامل مذاکره ، حسابداری اساسی ، تفکر انتقادی ، مدیریت بودجه ، حل مسئله ، ارتباطات ، همکاری ، نرم افزار خرید و تحقیق است.

کارگذار سهام

پیش نیازهای دانش کارگزار سهام

متقاضیان ورود به سطح برای کارگزاری سهام نیاز به مدرک لیسانس در امور مالی ، حسابداری یا سایر زمینه های مرتبط دارند. پست های بالاتر به آموزش تحصیلات تکمیلی و گواهینامه هایی مانند MBA یا CFA نیاز دارند.
مهارت های فنی مورد نیاز برای این موقعیت شامل تجزیه و تحلیل مالی ، مدیریت نمونه کارها و معاملات بازار سهام است. مهارت های نرم که شما را به یک واسطه عالی سهام تبدیل می کند شامل فروش ، نرم افزار مالی ، خدمات به مشتری ، ارتباطات و تیزهوشی تجارت است.

۲۵- کارگزار سهام

نمایندگی های فروش اوراق بهادار ، نمایندگی های خرید و فروش کالاها و خدمات سرمایه گذاری، منشی کارگزاری

کارگزاران سهام معمولاً در محیط های پر استرس کار می کنند و به نمایندگی از کارفرمای خود به مشتریان فردی و نهادی خدمات می دهند – که تقریباً همیشه یک شرکت خدمات مالی است. آنها معمولاً تمام وقت و همزمان با بازار بورس خاصی که روی آن تمرکز دارند کار می کنند.

بیشتر بخوانید  هر آنچه باید در خصوص ثبت استهلاک در حسابداری و هزینه استهلاک در حسابداری

وظایف کارگزار سهام

دلالان سهام به عنوان پلی بین خریداران و فروشندگان سهام و سایر اوراق بهادار در بازارهای مالی عمل می کنند. این متخصصان به نمایندگی از شرکتهای مالی که آنها را استخدام می کنند ، به افراد و موسسات در مورد فرصتها و ریسک سرمایه گذاری ، تسهیل تجارت اوراق بهادار و مدیریت پرتفوی مشاوره می دهند. برای حفظ سبد مشتری سالم و وفادار ، کارگزاران سهام خدمات مشاوره ای کاملاً شخصی ارائه می دهند و به مشتریان در مدیریت ریسک ها و تدوین استراتژی های موثر برای تولید ارزش کمک می کنند.

با تجربه بیشتر ، کارگزاران سهام می توانند به نقش های ارشد منتقل شوند و حتی نقش های برتر رهبری را در شرکت بر عهده بگیرند

۲۶- مأمور مالیات

گردآورنده مالیات ، نماینده درآمد مالیاتی

بازرسان مالیات برای دولت محلی ، ایالتی یا ملی کار می کنند. آنها معمولاً تمام وقت در یک محیط اداری مبتنی بر تیم کار می کنند ، اگرچه ممکن است برای انجام بازرسی در موسسات تجاری یا محل اقامت مودیان به برخی از آنها نیاز باشد.

وظایف مأمور مالیات

بازرسان مالیاتی اسناد را بررسی می کنند ، مشاوره می دهند و برای اهداف مالیات حسابرسی می کنند. این متخصصان تشخیص می دهند که افراد یا شرکت ها به دولت بدهی دارند ، در صورت وجود میزان بدهی را محاسبه می کنند و مبلغ مناسب را جمع می کنند. آنها همچنین مالیات دهندگان را در هنگام پرداخت بیش از حد و در صورت بازپرداخت مناسب ، توصیه می کنند.

این متخصصان می توانند گواهینامه ها و آموزش های مربوطه را برای تبدیل شدن به حسابداران ارشد مالیات ، مدیران مالیاتی و مدیران تطابق مالیاتی کسب کنند.

مامور مالیات

پیش نیازهای دانش مأمور مالیات

بازرسان مالیاتی معمولاً دارای مدرک لیسانس در حسابداری ، ریاضیات ، امور مالی یا سایر زمینه های مرتبط هستند. برای تبدیل شدن به بازرسان ارشد ، حسابداران مالیات یا مدیران مالیات ، این متخصصان باید مدارک اضافی مانند مجوزهای CPA یا MBA را کسب کنند.
مهارت های فنی لازم برای این موقعیت شامل حسابرسی ، تجزیه و تحلیل داده ها ، حسابداری ، نرم افزار مالی و صفحه گسترده ، تحقیق و مالیات است. مهارت های نرم مرتبط شامل توجه به جزئیات ، تفکر انتقادی ، همکاری و تیزهوشی کسب و کار است.

تحلیلگر خزانه

پیش نیازهای دانش تحلیلگر خزانه داری

برای استخدام شغل تحلیلگر خزانه داری ، حداقل به مدرک لیسانس در امور مالی ، مدیریت بازرگانی ، حسابداری یا سایر زمینه های مرتبط نیاز دارید. برای پیشرفت حرفه ای ، تحصیلات تکمیلی (MBA) ، آموزش (سالها تجربه در زمینه) یا گواهینامه (CFA ، CTP و غیره) شانس شما را بهبود می بخشد.
مهارت های فنی مورد نیاز برای این نقش شامل تجزیه و تحلیل مالی ، پیش بینی و مدل سازی است. حسابداری پایه؛ جریان نقدی و مدیریت بودجه ؛ صفحه گسترده و سایر نرم افزارهای مالی ابزارهای بهره وری؛ و مدیریت سرمایه گذاری. در همین حال ، ارتباطات ، همکاری ، توجه به جزئیات و ارائه مهارت های نرم افزاری هستند که برای موفقیت و پیشرفت شغلی یک تحلیلگر خزانه داری بسیار مهم هستند.

۲۷- تحلیلگر خزانه داری

همکار خزانه داری

تحلیلگران خزانه داری با تمرکز بر امور مالی شرکت ها ، کار تمام وقت خود را در یک محیط اداری ارائه می دهند. آنها در بخشهای مربوط به امور مالی با ادارات مختلف همکاری می کنند.

وظایف تحلیلگر خزانه داری

تحلیلگران خزانه داری به بهینه سازی دارایی های مالی ، معاملات و تصمیمات برای کارفرمایان خود می پردازند. آنها هزینه ها ، هزینه ها و هزینه ها را ارزیابی می کنند تا روش های موثری را پیشنهاد دهند که سازمان های آنها بتوانند هزینه ها را کاهش دهند. این متخصصان معاملات ، حساب ها و سرمایه گذاری های کارفرمایان خود را با موسسات مالی کنترل و مدیریت می کنند تا خطرات و منافع را متعادل کنند. آنها جریان های درآمد ، جریان وجوه نقد و بازده سرمایه گذاری را تجزیه و تحلیل می کنند تا بهترین استراتژی برای بهینه سازی ارزش را تعیین کنند.

با آموزش و تجربه بیشتر ، تحلیل گران خزانه داری می توانند به عنوان تحلیل گر ارشد مالی ، حسابداران ارشد و مدیران مالی / حسابداری پیشرفت کنند.

نتیجه گیری

با توجه به گستردگی وظایف قابل اخذ در حوزه های حسابداری مالی و لازمه فراگیری هر یک نیازمند داشتن مهارتها و تجارب است پس هر کسی می تواند با توجه به سطح توانایی و تحصیلاتی که دارد در یک قسمت شروع بع فعالیت کند.

با توجه به اینکه هدف ما ارتقای سطح دانش مخاطبان می باشد و ایجاد یک مسیر روشن جهت انتخاب آینده شغلی و یا روند فعالیتی یک مجموعه باشد می توانید با دنبال کردن مطالب ما و همچنین محصولات مربوط به هر بخش و سایر موارد مرتبط دانش خود را با دوره های مالی ، از جمله مدل سازی مالی ، امور مالی برای مدیران عملیات و برای مدیران و تهیه صورت های مالی و پیش نیازهای استانداردها و قوانین مالیاتی و مهارت بکارگیری آنها در عمل افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  هزینه های فروش ، عمومی و اداری
  • آیا برای نقش حسابدرای مالی ایده آل خود مصاحبه ای داشته اید؟
  • سوالات مفید مصاحبه را مطالعه کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید!
  • آیا شما یک دوره مالی یا اکسل با مجموعه فرتاک حساب می گذرانید؟
  • ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم!

 

2 دیدگاه برای “۲۷ وظیفه ای که در نقش حسابداری می توان شروع به فعالیت کرد

  1. اشتراک‌ها: ده مورد مزایا و معایب حرفه حسابداری که باید بدانید - فرتاک حساب

  2. اشتراک‌ها: ده مورد مزایا و معایب حرفه حسابداری که باید بدانید - فرتاک حساب

دیدگاهتان را بنویسید