اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP چیست؟

اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP چیست؟

اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP چیست؟

اصول پذیرفته شده حسابداری یا GAAP استانداردهایی هستند که جزئیات، پیچیدگی ها و قوانین حسابداری تجاری و شرکتی را در بر می گیرند. هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) از GAAP به عنوان پایه و اساس مجموعه جامع روش ها و شیوه های حسابداری تایید شده خود استفاده می کند.
قوانین ایالات متحده، مشاغلی را که صورت های مالی را برای عموم منتشر می کنند و شرکت هایی که به صورت عمومی در بورس ها و شاخص ها معامله می شوند، ملزم می کند که از دستورالعمل های GAAP پیروی کنند.

اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP شامل ۱۰ مفهوم زیر است:

۱- اصل منظم بودن: حسابداران منطبق با GAAP به شدت به قوانین و مقررات تعیین شده پایبند هستند.
۲- اصل سازگاری: استانداردهای منسجم در سراسر فرآیند گزارشگری مالی اعمال می شود.
۳- اصل صداقت: حسابداران مطابق با GAAP متعهد به دقت و بی طرفی هستند.
۴- اصل ماندگاری روش ها: در تهیه کلیه گزارش های مالی از رویه های منسجم استفاده می شود.
۵- اصل عدم جبران: تمامی جنبه های عملکرد یک سازمان اعم از مثبت یا منفی به طور کامل گزارش می شود بدون چشم اندازی برای جبران بدهی.
۶- اصل احتیاط: سفته بازی تاثیری بر گزارش داده های مالی ندارد.
۷- اصل تداوم: ارزیابی دارایی ها با فرض ادامه عملیات سازمان.
۸- اصل ادواری: گزارش درآمدها بر اساس دوره های حسابداری استاندارد مانند فصل های مالی یا سال های مالی تقسیم می شود.
۹- اصل اهمیت: گزارش های مالی وضعیت پولی سازمان را به طور کامل افشا می کند.
۱۰- اصل نهایت حسن نیت: فرض بر این است که همه طرف های درگیر صادقانه عمل می کنند.
انطباق GAAP فرآیند گزارشگری مالی را شفاف می کند و مفروضات، اصطلاحات، تعاریف و روش ها را استاندارد می کند. طرف های خارجی می توانند به راحتی صورت های مالی صادر شده توسط نهادهای مطابق با GAAP را با هم مقایسه کنند و با خیال راحت یکنواختی را فرض کنند که امکان مقایسه سریع و دقیق بین شرکتی را فراهم می کند.
از آنجایی که استانداردهای GAAP شفافیت و تداوم را ارائه می دهند، سرمایه گذاران و سهامداران را قادر می سازند تا تصمیمات صحیح و مبتنی بر شواهد را اتخاذ کنند. ثبات انطباق با GAAP همچنین به شرکت ها اجازه می دهد تا به راحتی گزینه های استراتژیک تجاری را ارزیابی کنند.

اصول اساسی حسابداری چیست؟

GAAP شامل سه مؤلفه است که شیوه های حسابداری و گزارشگری مالی گمراه کننده را حذف می کند: ۱۰ اصل حسابداری، قوانین و استانداردهای FASB، و شیوه های عمومی پذیرفته شده صنعت.
این مؤلفه ها استانداردهای حسابداری و گزارشگری منسجمی را ایجاد می کنند که روش های قابل اعتمادی را برای ارزیابی وضعیت مالی سازمان به سرمایه گذاران بالقوه و موجود ارائه می دهد. بدون GAAP، حسابداران می توانند از روش های گمراه کننده برای ترسیم تصویری فریبنده از وضعیت مالی یک شرکت یا سازمان استفاده کنند.

اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP از این سه بخش تشکیل شده است:

اصول و رهنمودهای اساسی حسابداری
این ۱۰ دستورالعمل، تراکنش های یک سازمان را از معاملات شخصی صاحبان آن جدا می کند، واحدهای ارزی مورد استفاده در گزارش ها را استاندارد می کند و دوره های زمانی تحت پوشش گزارش های خاص را به صراحت افشا می کند. آنها همچنین از بهترین شیوه های تثبیت شده حاکم بر هزینه، افشا، تطبیق، تشخیص درآمد، قضاوت حرفه ای و محافظه کاری استفاده می کنند.

قوانین و استانداردهای صادر شده توسط FASB و سلف آن، هیئت اصول حسابداری (APB)

FASB خلاصه ای از اصول را که به طور منظم تأیید شده و به روز می شود منتشر می کند که به عنوان کدگذاری استانداردهای حسابداری FASB شناخته می شود. این خلاصه شامل استانداردهایی است که بر اساس بهترین شیوه هایی که قبلاً توسط APB ایجاد شده است. این سازمان ها ریشه در مقررات تاریخی حاکم بر گزارشگری مالی دارند که دولت فدرال پس از سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ که باعث رکود بزرگ شد، اجرا کرد.

شیوه های صنعتی پذیرفته شده عمومی

همه سازمان ها از مدل GAAP پیروی نمی کنند. در عوض، کسب‌وکارهای خاص از بهترین شیوه‌های خاص صنعت پیروی می‌کنند که برای انعکاس تفاوت‌های ظریف و پیچیدگی‌های حوزه‌های مختلف تجاری طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، بانک‌ها با استفاده از روش‌های حسابداری و گزارش‌گری مالی متفاوتی نسبت به روش‌هایی که توسط مشاغل خرده‌فروشی استفاده می‌شود، فعالیت می‌کنند.

تاریخچه اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP

بدون استانداردهای نظارتی، شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات مالی را در هر قالبی که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت دارد ارائه دهند. با توانایی به تصویر کشیدن وضعیت مالی یک شرکت در نور مطلوب، سرمایه گذاران می توانند به راحتی گمراه شوند.
رکود بزرگ در سال ۱۹۲۹، یک فاجعه مالی که سال ها برای میلیون ها آمریکایی سختی ایجاد کرد، در درجه اول به شیوه های گزارش دهی نادرست و دستکاری در بین مشاغل نسبت داده شد. در پاسخ، دولت فدرال، همراه با گروه های حرفه ای حسابداری، اقدام به ایجاد استانداردهایی برای گزارش دهی اخلاقی و دقیق اطلاعات مالی کردند.
به گفته مورخ حسابداری استفان زف در مجله CPA، اصطلاحات GAAP برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ توسط موسسه حسابداران آمریکا (AIA) استفاده شد. تأیید فدرال GAAP با قوانینی مانند قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ و قانون بورس اوراق بهادار در سال ۱۹۳۴، قوانینی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اجرا می شود که شرکت های دولتی را هدف قرار می دهد، آغاز شد. امروز، هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB)، یک مرجع مستقل، به طور مستمر GAAP را نظارت و به روز می کند.
همه ۵۰ دولت ایالتی گزارش های مالی خود را بر اساس GAAP تهیه می کنند. هیئت استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) تخمین می زند که حدود نیمی از ایالت ها رسماً از دولت های محلی و شهرستانی می خواهند که به GAAP پایبند باشند.

چه کسی اصول پذیرفته شده حسابداری را ارائه کرد؟

حتی اگر دولت فدرال ایالات متحده از شرکت های دولتی می خواهد که از GAAP پیروی کنند، اما دولت هیچ مشارکتی در توسعه این اصول ندارد. در عوض، هیئت‌های مستقل مسئولیت ایجاد، حفظ و به‌روزرسانی اصول حسابداری را بر عهده می‌گیرند.
همانطور که مسائل یا سوالات GAAP مطرح می شود، این هیئت ها برای بحث در مورد تغییرات احتمالی و استانداردهای اضافی تشکیل جلسه می دهند. به عنوان مثال، زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ آغاز شد، اعضای هیئت‌مدیره برای رسیدگی به این موضوع که چگونه دولت‌ها و کسب‌وکارها باید اثرات مالی این همه‌گیری را گزارش کنند، تشکیل جلسه دادند.
برای اطمینان از عملکرد مسئولانه و انجام تعهدات هیئت مدیره، آنها تحت نظارت بنیاد حسابداری مالی قرار می گیرند.
بنیاد حسابداری مالی (FAF)
FAF در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک شرکت اداری تشکیل شد که بر هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) و هیئت استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) نظارت می کند.
FAF مسئول انتصاب اعضای هیئت مدیره و اطمینان از عملکرد منصفانه و شفاف این هیئت ها است. عموم مردم می توانند به صورت حضوری یا از طریق پخش زنده اینترنتی در جلسات سازمان FAF شرکت کنند.
هیئت استانداردهای حسابداری مالی
به توصیه مؤسسه آمریکایی CPAs (AICPA)، FASB به عنوان یک هیئت مستقل در سال ۱۹۷۳ تشکیل شد تا تصمیمات و به روز رسانی های GAAP را به عهده بگیرد. هیئت مدیره متشکل از هفت عضو تمام وقت و بی طرف است که اطمینان حاصل می کند که برای بهترین منافع عمومی کار می کند.
شورای مشورتی استانداردهای حسابداری مالی (FASAC) متشکل از ۳۵ عضو بر FASB نظارت دارد. FASB مسئول کدگذاری استانداردهای حسابداری (ASC) است، یک منبع متمرکز که در آن حسابداران می توانند تمام GAAP های فعلی را پیدا کنند.
فرآیند تنظیم استانداردهای FASB
– مسائل جاری سرمایه گذار را شناسایی کنید
– پیش نویس دستور کار و برگزاری جلسات عمومی
– انتشار پیش نویس گزارش برای تفسیر سرمایه گذار
– استانداردهای جدید را پیشنهاد کنید و از بازخوردهای تجاری دعوت کنید
– تمام پاسخ های عمومی را بسنجید و بر اساس آن تجدید نظر کنید
– بازنگری های نهایی را به ASC اعلام کنید
پروژه های مهم اخیر
– بیمه – تاریخ لازم الاجرا شدن: این پروژه به روز رسانی قبلی در مورد الزامات قراردادهای طولانی مدت پرداخته است. هیئت مدیره تصمیم گرفت به شرکت های دولتی یک سال تمدید در تاریخ لازم الاجرا شدن تغییرات درخواستی ارائه دهد و به آنها فرصت دهد تا الزامات را به طور مؤثرتر اجرا کنند.
– شناسایی درآمد – مصلحت عملی برای امتیازدهندگان شرکت های خصوصی: اگرچه دولت فدرال شرکت های خصوصی را ملزم به پیروی از GAAP نمی کند، بسیاری از آنها استانداردها را دنبال می کنند. با این پروژه، FASB به فرنچایزهای خصوصی اجازه می دهد تا مجوز فرانشیز و خدمات پیش از افتتاح را در گزارش های مالی خود جدا کنند.
– ساده سازی حسابداری مالیات بر درآمد: از آنجایی که گزارش مالیات بر درآمد می تواند یک فرآیند پیچیده برای مشاغل باشد، FASB این فرآیند را با این پروژه ساده کرد. آنها چندین استثناء الزامی را حذف کردند و روند کلی حسابداری را ساده کردند.
– گزارش غیرانتفاعی هدایای در نوع: برای این پروژه، FASB برای به روز رسانی استاندارد ایجاد شده در سال قبل در مورد واحدهای غیرانتفاعی و دارایی های غیرمالی آنها ملاقات کرد. هیئت مدیره تصمیم گرفت که یک سازمان غیرانتفاعی باید هدایای غیر انتفاعی را به طور جداگانه فهرست کند و اطلاعات اضافی را نیز درج کند.
هیئت استانداردهای حسابداری دولتی
GASB در سال ۱۹۸۴ به عنوان یک هیئت سیاست گذاری که مسئولیت ایجاد GAAP برای سازمان های دولتی و محلی را بر عهده داشت، تأسیس شد. بسیاری از گروه ها از جمله مؤسسان و قانونگذاران به صورت های مالی دولت متکی هستند. GASB انصاف و شفافیت را در اولویت قرار می دهد. فرآیندها و ارتباطات هیئت برای بررسی عمومی در دسترس است.
فرآیند تنظیم استانداردهای GASB
– یک کارگروه مستقل ایجاد کنید
– انجام تحقیق در مورد موضوع استاندارد جدید
– از طریق تفسیر منتشر شده، مردم را درگیر کنید
– یک پیش نویس قرار گرفتن در معرض استاندارد برنامه ریزی شده ایجاد کنید
– قبل از نهایی شدن استاندارد، یک جلسه استماع عمومی برگزار کنید
پروژه های مهم اخیر
Omnibus: برای این پروژه، GASB به چندین موضوع فنی پرداخته است که توسط دولت های مختلف مورد توجه آنها قرار گرفته است. هیئت مدیره حوزه هایی از جمله انتقال مزایای پس از استخدام، استانداردهای اجاره و بازیابی بیمه اتکایی را بررسی کرد.
ترتیبات فناوری اطلاعات مبتنی بر اشتراک: با افزایش فروش فناوری اطلاعات مبتنی بر اشتراک، هیئت مدیره استانداردهای جدیدی را در مورد ترتیبات رایانش ابری اتخاذ کرد. هیئت همچنین تغییرات احتمالی در دستورالعمل های گزارشگری دارایی های نامشهود را مورد بحث قرار داد.
بولتن فنی قانون COVID-19 و CARES: GASB برای ایجاد دستورالعمل های جدید برای دولت هایی که تحت تأثیر همه گیری COVID-19 قرار گرفته اند کار کرد. استانداردهای جدید نحوه گزارش هرگونه هزینه ناشی از تعطیلی مرتبط با کووید و درآمد یا بدهی ناشی از قانون CARES را پوشش می دهد.
به تعویق انداختن تاریخ‌های اجرایی برخی از دستورالعمل‌های معتبر: این پروژه به چندین شکایت از مقامات دولتی در سراسر ایالات متحده در مورد ناتوانی آنها در تکمیل دستورالعمل‌های معتبر GASB به دلیل بسته شدن COVID-19 رسیدگی کرد. هیئت مدیره با تمدید زمان به مسئولان موافقت کرد.
گزارش غیر GAAP
بسیاری از کسب و کارها بر این باورند که حسابداری GAAP به طور دقیق موفقیت شرکت آنها را منعکس نمی کند. برخی از شرکت ها علاوه بر آنهایی که از روش های GAAP پیروی می کنند، درآمدهای غیر GAAP را نیز شامل می شوند.
جدول زیر گزارش سود سه ماهه چهارم IBM از سال ۲۰۱۶ را ارائه می‌کند. این ارقام نمونه‌ای عالی از اینکه چگونه گنجاندن درآمدهای غیر GAAP می‌تواند بر نمایش کلی موفقیت یک شرکت تأثیر بگذارد ارائه می‌کند. ستون اول درآمدهای GAAP، دو نت میانی تعدیل‌های غیر GAAP و ستون پایانی کل غیر GAAP را نشان می‌دهد. با اعمال معیارهای غیر GAAP، سود ناخالص، درآمد و حاشیه درآمد افزایش می یابد، در حالی که هزینه ها کاهش می یابد.
بسیاری از شرکت ها از گزارش های غیر GAAP پشتیبانی می کنند زیرا نگاهی عمیق به عملکرد مالی آنها ارائه می دهد. برخی از شرکت ها ادعا می کنند که نمای کلی دقیق تری ارائه می دهد. با این حال، اعداد غیر GAAP شامل ارقام پیش‌فرض هستند، که شامل تراکنش‌های یکباره نمی‌شوند. شرکت‌ها می‌توانند از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنند و مجموع‌هایی را ارائه دهند که عملکرد کسب‌وکارشان در آینده را پیش‌بینی می‌کند.
در حالی که گزارش‌های غیر GAAP ممکن است ارقام دقیق‌تری را برای شرکت‌هایی که تراکنش‌های یک‌باره غیرمعمول را تجربه کرده‌اند نشان دهد، سایر مشاغل اغلب درآمدهای مکرر را به عنوان ارقام یک‌باره فهرست می‌کنند. اگرچه ارقام غیر GAAP شفاف به نظر می رسند، می توانند برای سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها سردرگمی ایجاد کنند.
شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM) GAAP ایالات متحده با نتایج عملیاتی (غیر GAAP) (ممیزی نشده)
(دلار به میلیون، به جز مقادیر هر سهم)
محدودیت های GAAP
در حالی که حسابداری GAAP تلاش می کند تا حوادث گزارش نادرست را کاهش دهد، به هیچ وجه جامع نیست. شرکت‌ها بسته به اندازه، طبقه‌بندی کسب‌وکار، موقعیت مکانی و حضور جهانی، همچنان می‌توانند از مشکلات فراتر از محدوده GAAP رنج ببرند.
انواع مختلف شرکت ها
ممکن است به نظر برسد که GAAP یک رویکرد “یک اندازه مناسب برای همه” را برای گزارشگری مالی اتخاذ می کند که به اندازه کافی به مسائلی که صنایع متمایز با آن مواجه هستند رسیدگی نمی کند. به عنوان مثال، دولت های ایالتی و محلی ممکن است با اجرای GAAP به دلیل محیط های منحصر به فرد خود با مشکل مواجه شوند. پیشنهادهای جدید سلسله مراتبی GAAP ممکن است بهتر این نهادهای دولتی را در خود جای دهد.
کسب و کارهای کوچک نیز ممکن است با اجرای GAAP مشکل داشته باشند. این استانداردها ممکن است برای نیازهای حسابداری آنها بسیار پیچیده باشد و استخدام پرسنل برای ایجاد گزارش های تعریف GAAP می تواند گران باشد. در نتیجه، FASB با شورای شرکت خصوصی برای به روز رسانی GAAP با استثناها و جایگزین های شرکت خصوصی کار می کند.
دوره زمانی
با توجه به فرآیند تنظیم استانداردهای کامل در تابلوهای خط مشی GAAP، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا یک استاندارد جدید نهایی شود. این زمان‌های انتظار ممکن است به نفع شرکت‌هایی نباشد که از GAAP پیروی می‌کنند، زیرا تصمیمات معلق می‌توانند بر گزارش‌های آنها تأثیر بگذارند.
جهانی در مقابل داخلی
GAAP استاندارد حسابداری بین المللی نیست، که با جهانی شدن کسب و کارها یک چالش در حال توسعه است. استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) رایج ترین مجموعه اصول در خارج از ایالات متحده است. IFRS در اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، ژاپن، هند و سنگاپور استفاده می شود.
IFRS چیست؟
IFRS تقریباً ۵۰ سال پیش با نام دیگری آغاز شد. از سال ۱۹۷۳، هیئت مدیره کمیته استانداردهای حسابداری بین المللی (IASC) مجموعه ای از استانداردهای حسابداری بین المللی (IAS) را برای ایجاد روش های حسابداری یکسان تر در سراسر اتحادیه اروپا منتشر کرد.
در سال ۲۰۰۱، هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) جایگزین IASC شد و شروع به انتشار IFRS کرد که اکنون در ۱۶۶ حوزه قضایی استفاده می شود. این تعداد شامل ایالات متحده می شود، حتی اگر این کشور به طور کامل با IFRS مطابقت نداشته باشد.
در حالی که ایالات متحده به IFRS نیاز ندارد، بیش از ۵۰۰ ثبت نام کننده بین المللی SEC از این استانداردها پیروی می کنند. شرکت های دولتی داخلی باید منحصراً از GAAP استفاده کنند.
از آنجایی که ایالات متحده به طور کامل از IFRS پیروی نمی کند، شرکت های جهانی هنگام تهیه صورت های مالی با چالش هایی مواجه می شوند. اگرچه FASB و IASB موافقتنامه نوروالک را در سال ۲۰۰۲ ایجاد کردند که قول داده بود مجموعه منحصربفرد استانداردهای حسابداری آنها را ادغام کند، آنها پیشرفت حداقلی داشته اند. در تلاش برای حرکت به سوی یکسان سازی، FASB به توسعه IFRS کمک می کند.
تفاوت بین IFRS و GAAP ایالات متحده چیست؟
FASB و IASB می خواهند استانداردهای خود را با هم ادغام کنند، زیرا آنها هدف مشترکی برای پیگیری یکپارچگی حسابداری دارند. در حالی که هدف هر چارچوب گزارشگری مالی ارائه رویه ها و اصول یکسان برای حسابداران است، تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.
تمایز اصلی در سازمان کلی آنها ظاهر می شود. GAAP ایالات متحده قوانین و دستورالعمل های دقیق را اولویت بندی می کند، در حالی که IFRS اصول کلی را ارائه می دهد. حسابدارانی که از IFRS پیروی می کنند ممکن است استانداردها را متفاوت تفسیر کنند که منجر به اسناد توضیحی اضافه می شود. با این حال، کسب‌وکارهایی که از GAAP استفاده می‌کنند ممکن است در قوانین طولانی مدت محدود شوند.
با چنین تفاوت برجسته ای در رویکرد، ده ها تناقض دیگر در استانداردها ظاهر می شود. نمودار زیر فقط شامل چند مورد از تغییراتی است که ممکن است بر نحوه گزارش اطلاعات مالی یک کسب و کار تأثیر بگذارد.

مقایسه GAAP با IFRS

GAAP IFRS
ترازنامه - ارائه بدهی به صورت جاری در مقابل غیر جاری در شرایط خاص، نقض عهد بدهی ممکن است به عنوان غیر جاری فهرست شود مگر اینکه توافق وام دهنده قبل از ایجاد ترازنامه صورت گرفته باشد، همه موارد نقض عهد بدهی باید به صورت جاری ظاهر شوند
دارایی های نامشهود دارایی های نامشهود را به ارزش منصفانه شناسایی می کند فقط در صورتی دارایی های نامشهود را بررسی می کند که بتوان آنها را با منافع آتی مرتبط کرد
صورت سود و زیان - طبقه بندی هزینه ها لازم نیست هزینه ها را بر اساس عملکرد یا ماهیت فهرست کنید باید هزینه ها را بر اساس عملکرد یا ماهیت مستند کنید
موجودی را بنویسید معکوس کردن موجودی کالا مجاز نیست معکوس کردن موجودی کالا تحت برخی شرایط امکان پذیر است
اقلام فوق العاده به طور جداگانه تحت درآمد جدید فهرست شده است شامل سایر اقلام در صورت سود و زیان

سوالات متداول درباره GAAP

۱۰ اصل پذیرفته شده حسابداری چیست؟
۱۰ اصل پذیرفته شده حسابداری شامل موارد زیر است: – اصل قاعده – اصل سازگاری – اصل صداقت – اصل ماندگاری روش – اصل عدم جبران – اصل احتیاط – اصل تداوم – اصل کامل – اصل کامل افشای – اصل حسن نیت
GAAP برای چه مواردی استفاده می شود؟
دولت‌ها و شرکت‌های دولتی از این اصول حسابداری پیروی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه اسناد گزارش‌های منسجم، دقیق و واضح ارائه می‌کنند. GAAP به گزارش‌های مالی ساده و قابل فهمی منجر می‌شود که سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند به راحتی از آن برای ارزیابی وضعیت مالی یک کسب‌وکار استفاده کنند.
چرا GAAP مهم است؟
اهمیت GAAP در یکنواختی، مقایسه و شفافیت اسناد مالی نهفته است. بدون این استانداردها و شیوه‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند گزارش‌های خود را متفاوت منتشر کنند، که باعث ایجاد اختلاف، سردرگمی و فرصت‌های بالقوه برای تقلب می‌شود.
نمونه ای از GAAP چیست؟
استانداردهای GAAP گزارشگری مالی را به طور کلی پوشش می دهند. برای مثال، GAAP نحوه ثبت صورت‌های درآمد، دوره‌های مالی و نحوه گزارش جریان نقدی را مشخص می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به نکاتی درباره اصول پذیرفته شده حسابداری GAAP و یک سری موارد مرتبط با کار حسابداری توضیح دهیم. با به انتها رسیدن این مطلب، شما بینندگان عزیز می توانید برای مشاهده و خواندن دیگر مقالات در این زمینه به صفحه مقالات مراجعه کنید. و همچنین  در ادامه مطالب بعدی بیشتر درباره موضوعات خاص اصول پذیرفته شده حسابداری و مطالب مرتبط با حسابداری صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب بکارگیری استانداردهای بین المللی حسابداری (pdf)